Érettségi-felvételi Eduline

Nektek hogyan sikerülne a mai töriérettségi? Ebből a kvízből megtudhatjátok

Elolvasom

Véget ért a középszintű történelemérettségi, amelynek a megoldására 180 percet kaptak a diákok. A feladatsor első része rövid választ igénylő feladatokból állt, ezekből válogattunk nektek párat. A következő tesztet főként azoknak ajánljuk, akik évekkel (vagy évtizedekkel) ezelőtt érettségiztek történelemből. Átmennétek az érettségin, ha ma lenne?

Érettségi-felvételi Eduline

Hogyan került a szegregáció és Hódmezővásárhely a töriérettségibe?

Elolvasom

A hódmezővásárhelyi iskolakörzetekről, a szegregációról-integrációról, halmozottan hátrányos gyerekekről szóló szöveget is kaptak a diákok a középszintű történelemérettségi első, rövid feladatokat tartalmazó részében. De vajon helyes-e, hogy az érettségin ilyen témák is előkerülnek? Szeretik-e az ilyen kérdéseket a diákok? És szóba kerülnek-e napjaink problémái a történelemórákon?

Érettségi-felvételi Eduline

Könnyű feladatsort kaptak töriből az érettségizők, de egy-két kérdés becsapós lehet

Elolvasom

Könnyen megoldható feladatsort kaptak történelemből a középszinten érettségizők, az első 12 rövid feladatot könnyen meg tudják oldani a diákok, ha jól használják a megadott források és a történelmi atlaszt. Sőt van olyan feladat, ahol éppen azok a végzősök veszíthetnek pontot, akik alaposabban felkészültek az írásbelire – mondta az Eduline által megkérdezett középiskolai történelemtanár.

Érettségi-felvételi Eduline

Itt vannak az első infók a töriérettségiről: Kádár János beszéde és Lázár János városa a feladatokban

Elolvasom

A kereszténység születéséről, az iszlámról, a kapitalista gazdaságról, a Rákóczi-szabadságharcról, a dualizmus kori Magyarország gazdaságáról, az első világháború idején fellépő élelmiszerhiányról, és egy 1957-es Kádár János-beszédről is szerepelnek kérdések a középszintű töriérettségi első, rövidebb feladatokból álló részében. A diákoknak a hódmezővásárhelyi iskolakörzetek átszervezéséről is el kell olvasniuk egy szöveget, értelmezve a szegregáció, integráció, hátrányos helyzetű diák fogalmát.

1 2