Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Több mint ezer tanodát szerettek volna üzemeltetni alapítványok a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatására, ám a legelismertebbek sem kaptak támogatást. Csütörtökön sikerült az egyeztetés, még kaphatnak mentőővet a kormánytól.
Sok tanodát szervező alapítvány fogadhatta csalódással a működési támogatásokra kiírt pályázat eredményhirdetését. Egyesek levélben ugyan olvashatták az "örömmel értesítjük" kezdősorokat, azonban elutasítással zárult a levél. Rengeteg roma gyerek veszítheti el a felzárkóztatásukra létrehozott tanodáját.
Csobánkán egy kis létszámú iskola működött egészen 2015-ig, ahova főleg a település roma származású gyerekei jártak. A szomszédos Pomázon kisebb mozgalom indult, hogy nehogy oda vegyék át az iskola nélkül maradt gyerekeket.
Az általunk is bemutatott Tiszabőn, valamint Tiszaburán olyan komoly gondok vannak a felzárkóztatással, hogy itt inkább visszavonulót fújt az állam a működtetésben.
Egy új törvénytervezet szerint legálisan lehetne elkülöníteni a diákokat, Brüsszel még a bevezetés előtt lépett. Számos esetben ennek ellenére már megvalósult a a közpénzből működő szegregáció.
Jelentősen megnőtt az általános iskolát sikeresen befejezők aránya a roma fiatalok között az elmúlt huszonöt évben, és túlnyomó többségük ma már elkezd valamilyen középiskolát. Súlyos probléma azonban, hogy minden második roma fiatal lemorzsolódik a középiskolából: néhány év után abbahagyja a tanulmányait, anélkül, hogy végzettséget szerezne – erre jutott az MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont tanulmánya.
Az elmúlt években indult meg egy folyamat, hogy a roma és cigány kultúra és történelem is szerepet kapjon a tankönyvekben. Néhány gyenge próbálkozás mellett teljesen kimaradt a romák bemutatása, teljes generációk nőttek fel úgy, hogy semmit nem tudnak a hazánkban élő kisebbségről, ami táptalaja az előítéleteknek. Katasztrofális helyzetképet kaphattunk a roma kultúra napján Palkovics László államtitkár jelenlétében a magyar tankönyvírás problémáiról, amely nem csak a cigányság, hanem a teljes magyar társadalom problémája.
Beer Miklós váci püspök szerint nagyon sok hiba történt oktatásügyben, ennek részeként sok önkormányzat az egyházhoz menekítette iskoláját a Klik elől, ezek pedig úgy váltak a magyar gyerekek gyűjtőhelyévé, hogy kiszorultak a cigány származásúak.