Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Rekordot döntött az egyik nagy-britanniai iskola: a redhilli St Matthew's diákjai negyvennégy különböző nyelven beszélnek, az órákon rendszeresen bábeli zűrzavar alakul ki.
Több mint nyolcezer iskolában szünetelt a tanítás csütörtökön a brit közalkalmazottak huszonnégy órás sztrájkja miatt. A pedagógusok a kormány nyugdíjreformja ellen tiltakoztak, a szakszervezetek szerint a közoktatást érintő tervek is kilátástalan helyzetbe hozzák a tanárokat és az intézményeket.
A brit egyetemek a szélsőséges gondolkodásmód és a terrorizmus elterjedésének melegágyai – számol be a Daily Mail egy kormányzati jelentés eredményéről.
Több mint 17 ezer nagy-britanniai tanárt nyilvánítottak alkalmatlanná 2010-ben – jóval többet, mint az azt megelőző években. A problémás pedagógusok többsége képtelen rendet tartani az osztályában, nem készül fel az órákra, nem tud válaszolni a diákok kérdéseire.
A tizenegy éves diákoknak is legalább ötven könyvet kellene olvasniuk évente a brit oktatási miniszter által kigondolt országos kampány részeként, amelynek célja a tinédzserek olvasási arányának jelentős növelése.
A brit belügyminiszter, Theresa May elmondása szerint csaknem százezerrel csökkentik a Nagy-Brittaniában tanuló külföldi hallgatók számát. A döntés azért született, mert a kormány úgy véli, túl sok töltelékszak és álfőiskola működik a szigetországban, valamint a hallgatók nagy részének nem megfelelő az angoltudása. Az új szabályozás áprilistól lép életbe - írja a Magyar Nemzet.
Katharine Birbalshing a brit munkáspárt oktatáspolitikájára mért lesújtó kritikájával szerezte hírnevét a konzervatív párt tavaly októberi konferenciáján, az angol pedagógus nevét azonban ismét felkapta a brit média. Ezúttal szókimondó randikönyve miatt, amelyben a főhős többek közt arra a kérdésre keresi a választ, hogy melyik partnerének nagyobb a „csomagja”.
Személyes hatékonyság – ebből a tantárgyból tett középiskolai záróvizsgát több mint tízezer brit diák 2010-ben. Az órákon arról tanulhattak, milyen segélyekre jogosultak munkanélküliként, hogyan kell használni a telefont és az internetet, sőt a tananyagban még a teadélutánok szervezési feladatai is szerepeltek.
"Nászajándékként" ösztöndíjat alapított Vilmos herceg és jövendőbelije, Kate Middleton tiszteletére Nagy-Britannia egyik legpatinásabb egyeteme, a skóciai St. Andrews, ahol a jegyespár megismerkedett és diákéveit töltötte.
Többszörösére nőtt a plagizáló felvételizők száma a brit egyetemeken és főiskolákon: a plágiumkereső programokkal lebuktatott diákok többsége a jelentkezéshez csatolt három-négyoldalas dolgozatba illesztenek be részleteket mások tanulmányaiból, persze forrásmegjelölés nélkül.
Vészesen romlik a földrajzoktatás színvonala Nagy-Britanniában, az oktatási hivatal friss felmérése szerint minden második állami iskolában rendkívül gyenge a diákok földrajztudása, az általános iskolák tizedében pedig gyakorlatilag beszüntették a földrajzórákat.
Hatvan-hetvenfős osztályokban tanulnak az alsó tagozatos diákok egy nyugat-angliai általános iskolában – az oktatási intézmény igazgatója szerint a hatalmas osztálylétszámnak köszönhetően javultak a tanulók eredményei, nem véletlen, hogy az iskola kiváló minősítést kapott az oktatási követelmények hivatalától.
Két évre eltiltották a tanítástól azt a 31 éves pedagógust, aki sokkoló fegyelmezési módszereket alkalmazott az órákon: a hangoskodó diákoknak felakasztott gyerekekről készített képeket adott.
Tüntetést szerveztek egy nagy-britanniai katolikus iskola diákjai, attól tartanak ugyanis, hogy az intézmény vezetője olyan házirendet vezet majd be, amely – többek között – megtiltja a tanulóknak, hogy egymáshoz érjenek.
A homoszexualitásra, biszexualitásra és transzneműségre vonatkozó ismeretekkel vegyített tantervet próbálhatnak ki a vállalkozó szellemű brit iskolák egy államilag támogatott kezdeményezésnek köszönhetően, amelynek célja a "meleg közösség létének és eddig elért eredményeinek az ünneplése".