szerző:
Eduline

Hatvan-hetvenfős osztályokban tanulnak az alsó tagozatos diákok egy nyugat-angliai általános iskolában – az oktatási intézmény igazgatója szerint a hatalmas osztálylétszámnak köszönhetően javultak a tanulók eredményei, nem véletlen, hogy az iskola kiváló minősítést kapott az oktatási követelmények hivatalától.

Az ayshlami Bure Valley általános iskolában két évvel ezelőtt vonták össze az osztályokat két évfolyamon, a hetvenfős harmadikos, valamint a hatvanfős negyedik osztályt két tanár és két pedagógiai asszisztens tanítja. A felmérések szerint a gyerekek már az első tanév alatt kétszer annyit fejlődtek, mint a korábbi években.

John Starling igazgató szerint az új módszer titka a csoportos tanítás, az óriásosztályokban egyszerre két pedagógus foglalkozik a tanulókkal. „Nem egyedül vannak a csoporttal, és ez különösen jó a frissen végzett tanároknak, hiszen egy gyakorlott kollega segíti őket” – mondta a Daily Mailnek.

A Bure Valley School épülete

A brit oktatási követelmények hivatala októberi vizsgálatát követően az iskolát „kiválónak”, a harmadik-negyedik évfolyamokon bevezetett közös tanári munkát pedig „színvonalasnak” minősítette.

A sikerre való tekintettel Starling szeretné más intézményekben is meghonosítani az új tanítási technikát, ami cáfolni látszik azt a közkeletű elképzelést, miszerint a kisebb létszámú osztályokban jobb eredményeket érnek el a tanulók. Mitől függ, hogy sikeres felnőtt lesz-e a gyerekekből? A meglepő összefüggésről itt olvashatsz.

Nagy Britanniában átlagosan huszonöt-huszonhat diák tanul egy osztályban – az oktatási kormányzatot ennek ellenére rendszeresen heves támadások érik, ugyanis egyre több tehetős szülő választ gyermeke számára magániskolát, ahol csupán tizenkét-tizenhárom diák van egy csoportban. A szakpolitikusok már 1997 óta ígérik a létszámcsökkentést, a legnagyobb skót pedagógus szakszervezet 2008-ban azt javasolta, hogy alap- és középfokon is húsz fő legyen az osztályok maximális létszáma, kezdeményezésük azonban nem valósult meg.

eduline