Campus life Szabó Fruzsina

„Az állami gondozott gyerekek belül darabokban vannak, az emberek nem is sejtik, mennyi segítségre van szükségük”

Elolvasom

Az állami gondoskodásban élő gyerekeknek nincs „látható” traumája, pedig rengeteg segítségre van szükségük – mondja Romet-Balla Ágnes, a magyarországi SOS Gyermekfalvak adománygyűjtési és kommunikációs vezetője. Akivel többek között arról beszélgettünk, milyen út vezetett első munkahelyéről a 110 nevelőszülővel dolgozó szervezethez.

Campus life Székács Linda

Évente több tízezer külföldi hallgató érkezik a magyar egyetemekre, és ezzel mindenki jól jár - nem csak ők, mi is

Elolvasom

Majdnem negyvenezer külföldi hallgató tanul Magyarországon, több felsőoktatási intézményben egészen színes, multikulturális a közeg. Ezzel mindenki nyer, a magyar és a más országból érkező egyetemisták is – nyitottságot, nyelvtudást, értékes kapcsolatrendszert. De milyen japán, thai vagy pakisztáni hallgatóként nálunk tanulni, és van-e olyan magyar szokás, ami eleinte furcsa volt számukra?

Felsőoktatás Eduline

Arculatot váltott az IBS

Elolvasom

Május elejétől arculatot váltott az IBS. Az eddigi sötétkék-pezsgő színeket a kék három másik árnyalata váltotta fel, de az intézmény eddigi jelképe, a tudás fája egyszerűbb rajzolattal továbbra is megmarad. Megújult a főiskola honlapja is.

Felsőoktatás Eduline

Imatermet avat az IBS

Elolvasom

Április végén ima- és meditációs szobát nyit az IBS, amely az iskola közleménye szerint „mindenkinek a saját hite, tradíciói, szokásai szerinti feltöltődés lehetőségét biztosítja a nap 24 órájában”.

Közoktatás Szabó Gyöngyvér

Kokónak jó a nyelvérzéke

Elolvasom

Az élsportolók több szempontból is hátrányba kerülhetnek karrierjük során, hiszen nem csak a tanulást kénytelenek sokszor elhanyagolni, de a munkaerőpiacra is későn lépnek ki. Szerencsére léteznek jó példák, akik tudatosan készülnek "civil" életükre. Ezt tette Kovács Kokó István is, aki a profi boksszal járó mindennapi küzdelmet az üzleti életben kívánta folytatni, és ehhez a célhoz a tanulást látta megfelelő eszköznek.