Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár az új közoktatási törvény koncepciójáról tárgyalt Gáncs Péterrel, a Magyarországi Evangélikus Egyház (MEE) elnök-püspökével, Kákay István országos irodaigazgatóval és az egyház oktatási szakértőivel.
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatási államtitkársága a területet érintő változásokról, valamint a soros magyar uniós elnökséggel kapcsolatos kormányszintű felkészülésről tájékoztatja a Magyarországra akkreditált követségek oktatással foglalkozó szakembereit.
Legkorábban 2014-től lehet az érettségi vizsgára bocsátás előfeltétele az önkéntes munka - mondta Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár szombaton Budapesten sajtótájékoztatón.
Jó esély van arra, hogy az új közoktatási és felsőoktatási törvényt, valamint a pedagóguséletpálya-modellt még a tavaszi parlamenti ciklusban elfogadja a kormány és az országgyűlés – mondta Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár a 11. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás közoktatási fórumán.
Nem engedélyezi újabb hat- és nyolcosztályos gimnáziumok alapítását a főváros, a meglévő iskolák szakmai munkájának minőségét pedig felülvizsgálják – jelentette be Csomós Miklós főpolgármester-helyettes. A döntés nemcsak az iskolaigazgatókat, hanem nagy valószínűséggel Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárt is meglepte, az új közoktatási törvény ugyanis éppen a hat és nyolc évfolyamos középiskolák szerepét erősítené.
A közoktatási törvény és a pedagóguséletpálya-modell koncepciója még nem nyerte el végleges formáját, a dokumentumokat jelenleg a minisztériumok véleményezik, az ezalatt megváltozó szöveg pedig később ismét a társadalmi és szakmai szervezetek elé kerül - mondta Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár csütörtökön egy budapesti konferencián.
Levélben fordult valamennyi parlamenti párt frakcióvezetőjéhez és az Országgyűlés oktatási és tudományos bizottsága elnökéhez a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) kérve a közoktatási törvények koncepciójáról szóló vita március 31-ig való meghosszabbítását.
Jelenlegi formájában nem támogatja a felsőoktatási törvény koncepcióját a Fidesz–KDNP-frakció oktatási munkacsoportja - derül ki a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatási államtitkársága és a munkacsoport között, december 23-án zajlott egyeztetés emlékeztetőjéből, amely a Magyar Nemzet birtokába került. A Népszava pedig arról ír, hogy sem a felsőoktatási, sem a közoktatási törvény koncepciója nem talált támogatásra szakmai és politikai körökben.
Átalakítja az új közoktatási törvényt az oktatási államtitkárság: lesz külön életpályamodell iskolaigazgatóknak, megmaradnak a két tannyelvű gimnáziumok és a nyelvi előkészítő osztályok is - írja a Magyar Nemzet.
Sem az érettségi vizsga szigorítását, sem a hatvanórás kötelező közösségi munkát nem tartja jó és értelmezhető lépésnek a Pedagógusok Szakszervezete. Közelményükben az áll: az újból bevezetendő gyógypedagógiai osztályok megnehezítenék a diákok kiemelkedését, a tankönyvek ingyenessé tétele pedig "megszünteti a tankönyvpiacot".
Szakmai szempontból időszerűnek tartja új közoktatási törvény megalkotását a Történelemtanárok Egyletének elnöke, azt azonban nem érti, miért kellene minden általános iskolás számára ingyenessé tenni a tankönyveket, és megszüntetni az előrehozott érettségi lehetőségét.
Hiába készült el december 3-ra az új közoktatási törvény tervezete és a pedagógus-életpályamodell, júliusig valószínűleg egyik koncepció sem kerül majd a kormány elé – legalábbis a Magyar Közlöny december 23-i számában megjelent 2011 első félévi munkarend alapján. Ez akár azt is jelentheti, hogy az oktatási államtitkárság nyári ígéreteivel ellentétben a 2011/2012-es tanévet még a jelenlegi jogszabályok alapján kezdik az iskolák.
Több kisebb és nagyobb szakmai hibája is van a szakszervezetek szerint a december elején megjelent közoktatási törvény módosításának. Az egyik legsúlyosabb, hogy a koncepció összemossa a hátrányos helyzetű gyerekeket a speciális nevelési igényűekkel, amiből a szakértők szerint az is következhet, hogy egy gyerekét egyedül nevelő szülőhöz is utazó szakmai bizottság menne - írja a Hírszerző.
A pedagógusokat meg kell tartani a közalkalmazottak jogállásában, ezt az életpályamodell törvénytervezete is tartalmazza - mondta Gloviczki Zoltán oktatási helyettes államtitkár hétfőn Budapesten a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) országos fórumán Budapesten.
Megszüntetné az előrehozott érettségit az oktatási államtitkárság. Az új közoktatási törvény tervezetében nem szerepel a 2005-ben bevezetett vizsgatípus, Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős államtitkár az Eduline-nak adott interjújában pedig külön kiemelte: nem tartja jónak, hogy a diákok egyes tantárgyakból akár tizenöt-tizenhat évesen leérettségizhetnek. Idén tavasszal 53 ezren tettek előrehozott érettségit.
"Nem számítunk arra, hogy a következő hetekben éles viták robbannak ki az új közoktatási törvény tervezetének legfontosabb elemeiről, rendszerszintű változásokra ugyanis nem kell számítani" – mondta Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár, aki az Eduline-nak adott interjúban beszélt az érettségi tervezett módosításáról, a sajátos nevelési igényű diákokról és a kisiskolák újranyitásáról is.
A tanulókat tizenhetedik születésnapjukon minden következmény nélkül eltávolíthatják az iskolából, ha nem értenek egyet az iskola pedagógiai módszereivel - ettől tart a Magyarországi Szülők Országos Egyesülete, amely azt kéri az oktatási államtitkárságtól, hogy vonja vissza a tankötelezettség felső határának módosítására vonatkozó javaslatait.
Az óvodapedagógusok egyértelmű döntése, hogy a hetedik életév betöltése után a gyermeket be kell íratni az iskolába – mondta Hoffmann Rózsa az m1 Ma Reggel című műsorában. Az oktatásért felelős államtitkár szerint ma még nyolcéves gyerekek is vannak az óvodákban, ez pedig sem a kisebbeknek, sem az iskoláskorúaknak nem jó.