Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
„Egy fénykép készítésével tönkreteszed a pillanatot, még akkor is, ha dokumentálod.”
A híres Berghain német techno klub világszerte ismert szigorú szabályairól. Eseményeiről szinte lehetetlen képeket vagy felvételeket találni az interneten. Ennek oka, hogy a szórakozóhely a látogatóit már az ajtóban figyelmezteti arra, hogy bármilyen felvétel készítése szigorúan tilos. A szabályok betartása érdekében a személyzet matricával ragasztja le a telefonok kameráit – írja a The New York Times.
Bár elsőre erős túlzásnak tűnhet ez a gyakorlat, a berlini klubokban ez mára már bevett gyakorlattá vált. Több elismert hely, köztük a londoni Fabric és az amszterdami Radio is már hasonló „matricaszabályt” vezetett be az elmúlt években.
„Ez egyfajta kulturális változás elmozdulás a figyelemelterelés nélküli élmények felé”
- fogalmazta meg az ezzel kapcsolatos véleményét Téa Abashidze, egy techno klub alapítója Brooklynban, ahol már 2019 óta leragasztják a látogatóik kameráit.
A szórakozóhelyek vezetői szerint a szabályaik növekvő népszerűsége tükrözi Berlin szellemiségének az elismerését. Ezt mi sem igazolná jobban, mint az a tény, hogy a berlini klubélet az elmúlt évtizedekben egyre professzionálisabbá vált.
A Berghain és a Tresor a város legnagyobb turisztikai vonzereje lett. Egy 2019-es tanulmány szerint a berlini klubokba érkező látogatók mintegy 1,7 milliárd dollárral járultak hozzá a város gazdaságához.
Matthias Pasdzierny, a Berlini Művészeti Egyetem zenetudományi professzora elmondta, hogy a fotótilalmak lehetővé tették a klubok számára, hogy "hatalmat és ellenőrzést" gyakoroljanak imázsuk felett.
"Minél kevesebb fotó van valamiről, annál izgalmasabbá válik"
- mondta a professzor, aki szerint nagyon okos ez a fajta marketing.