Csak az eredményt közölték, hiányzott a szakmai párbeszéd és a valódi visszajelzés - sok pedagógus inkább egyoldalú tájékoztatásként élte meg az igazgatói elbeszélgetést.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) felméréséből kiderült, hogy a TÉR-értékelések kapcsán az igazgatói elbeszélgetések között nagyok voltak a különbségek.
A válaszadók nagy része úgy érezte, hogy a megbeszélés inkább egyoldalú tájékoztatás volt, semmint valódi szakmai értékelés vagy párbeszéd - írják a nedolgozzingyen.hu oldalán.
Sok pedagógus szerint csak formalitás volt az egész, hiszen „semmiféle beszélgetés nem volt, csak egy papírt toltak elém a százalékkal”, míg másoknak csak az eredményt mondták meg, de a szakmai munkáról már nem esett szó. Voltak azonban olyanok, ahol az egész inkább egy ítélethirdetéshez hasonlított.
Ehhez képest azért arra is akadt példa, ahol a tanárok az igazgatótól kellemes élménnyel távoztak.
Nálunk az igazgató tényleg meghallgatott, és értelmes beszélgetés lett belőle.
- olvasható a PDSZ felmérésében.
Ami még ennél is aggasztóbb a válaszadók szerint, hogy nem azonos mérce alapján történt az értékelés. Az egyikük úgy fogalmazott, hogy az egyik kolléga semmivel sem dolgozott többet, mégis 10 százalékkal jobb eredményt ért el, de más is kiemelte, hogy „látszott, hogy nem ugyanazt a mércét alkalmazták, voltak kedvencek.”. És akadt olyan is, aki szerint "a mérce a vezető hangulatától függött, nem a munkától.”
A kérdőívet kitöltő pedagógusok nagy része pedig úgy tudja, hogy az igazgatók számára előírták, hányan kerülhetnek a kiemelkedő kategóriába.
Az Eduline-on korábban beszámoltunk arról, hogy azok a pedagógusok, akik 80 pont feletti eredményt érnek el a teljesítményértékelésen 20 és 60 ezer forintnyi béremelést kaphatnak a tanároknak az igazgatók döntése szerint, és ezeket az emeléseket fix összegből kell kigazdálkodniuk a tankerületeknek.