Egy oktatáskutató szerint most is ugyanaz zajlik az oktatásban, mint a digitális munkarendre átállás előtt.
Radó Péter oktatáskutató úgy véli, az iskolák most is ugyanúgy működnek mint eddig, csak éppen más, digitális munkarendben. Szerinte a kormányzati virtuális valóságban továbbra is él Hoffmann Rózsa szelleme: a tanulók derűs rendben végzik a dolgukat - írta meg a hvg.hu.
A Klebelsberg Központ elnöke korábban azt nyilatkozta, már az első digitális munkarendben lezajlott iskolai héten gyorsan alkalmazkodtak az intézmények a helyzethez, egyetlen olyan iskoláról sem tudnak, ahol alig-alig vagy egyáltalán nem sikerült az átállás; és megfelelő mennyiségű digitális eszköz áll rendelkezésre. Ahogyan azt már az említett cikkben is jeleztük, a helyzet ettől kicsit bonyolultabb. Akkor az RTL Klub riportja támasztotta alá, van olyan többgyerekes család, ahol a tanuláshoz szükséges eszközök egyáltalán nem állnak rendelkezésre. Azóta az Eduline-nak is több diák számolt be arról: nincsenek online óráik az új rendszerben, cserébe viszont annál több leadott tananyaggal állnak szemben, amivel egyedül - idő szűkében - kell megbirkózniuk.
Radó Péter szerint az üzenet egyértelmű: haladni kell a tananyaggal. Ez pedig láthatóan mindegyik lehetséges esetben, vagyis az online távoktatásban jól működő és kevésbé jól működő iskolákban is zajlik.
Múlt héten kezdődött meg a digitális oktatás az iskolákban. Azóta több visszajelzés érkezett: vannak, akik pozitívan élik meg, de vannak, akiknél lehetetlen helyzetet teremtett az átállás.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|