Önálló kötelező tantárgyként is megjelenhetne a pénzügyi ismeretek oktatása az iskolákban – javasolja a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) most közzétett stratégiatervezete.
Szeptember 12-ig lehet véleményezni az NGM új stratégiatervezetét, amely a lakosság pénzügyi ismereteit és tudatosságát szeretné fejleszteni - írja a hvg.hu.
A kormányportálon pénteken megjelent átfogó terv több érdekes javaslatot is tartalmaz mind a felnőttek, mind pedig a diákok pénzügyi oktatását illetően. A pénzügyi ismeretek tanítása jelenleg csak a szakgimnáziumokban jelenik meg önálló kötelező pénzügyi tantárgyként, máshol a kötelező közismereti tantárgyak oktatása során jelenik meg, vagy a szabad órakeret terhére választható – idézte fel az anyag.
De az eddigi tapasztalatok alapján csak elszórtan, a diákok 10 százalékát elérő mértékben jelent meg a szabadon választható órakeret terhére a pénzügyi-gazdasági ismeretek oktatása – írták.
A tervezet többek között azt javasolja, hogy a pénzügyi ismereteket kötelező tartalomként oktassák az iskolák 7-10. évfolyamaiban, akár önálló tantárgyként, akár az alakuló műveltségterületi vagy tantárgyi struktúra szerint az általánosokban 33 óra, a középiskolákban 66 óra keretében egy tanévben, vagy két tanévben szétosztva.
De a pénzügyi nevelést megjelenítenék már a 3-6. évfolyamokban is, és növelnék a matekpéldákban a "háztartási/pénzügyi" problémákhoz kapcsolódó feladatok arányát.
A szakgimnáziumokban bevezetett integrált természettudományi tárgynak idén sem lesz kidolgozott tanári segédanyaga, foglalkozásterve, tankönyvei. Tavaly szeptemberben vezették be a szakgimnáziumok kilencedik évfolyamán új tantárgyként, átfogó előkészítés nélkül a fizika, biológia, kémia, földrajz tárgyakat integráló komplex természettudományt - az alapvetően jó kezdeményezés a elrontott bevezetésen bukott el.