szerző:
Eduline

Az osztálytermeket ugyan elhalmozták állami jelképekkel, az aggasztó tankönyvhiány viszont bénítóan hat az iskolákra - mondta Pék László, a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége (SZMPSZ) elnöke.

Pék László tanévnyitó beszédében így fogalmazott: az  elmúlt tanévben a politikai hatalom óvatos volt a kisebbségi oktatás területén, a megelőző négy év hozzáértést nélkülöző, konfliktusokkal teli változásainak orvoslása ugyanakkor nem történt meg. Az irányváltás még mindig késik Szlovákiában - tette hozzá.

A szlovák oktatási törvény módosítása során külön fejezetet kell, hogy kapjon a nemzetiségi oktatás, a törvényi változás pedig megerősíti igényünket és jogunkat az állami szakmai intézmények magyar részlegeinek létrejöttére - hangoztatta Pék László. Kívánatosnak tartotta azt, hogy az iskolák legyenek jogosultak a tankönyvek beszerzésére, és a pedagógus továbbképzések normatív támogatására.

A szlovákiai magyar pedagógusok az eddigieknél kedvezőbb szabályozást várnak a kétnyelvű pedagógiai dokumentációk vezetésének megkönnyítésére, és a diákversenyeken a magyar tanulók anyanyelvhasználatára is. Mindezen lépések a kisebbségi oktatás ügyében elengedhetetlenek ahhoz, hogy legalább részben megállítsuk a magyarság fogyatkozását - mondta az SZMPSZ elnöke.

MTI