Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Kilenc éves kor alatt az iskolákban nem szabadna számítógépet használni, mert a technológia túlzott alkalmazása tönkreteszi a gyermekek összpontosítási képességeit - állítják neves brit kutatók.
"A technológia túlságosan korai és túlzott használata ártalmas a gyermekekre, mert még nem alakult ki teljesen az idegrendszerük" - hangoztatta Aric Sigman pszichológus, szakíró. Aláássa a kisgyermekek kognitív képességeinek fejlesztését a Nagy-Britanniában 2008-ban elindított "pelenka tanterv", amely előirányozta, hogy 22 hónapos kortól fokozatosan vezessék be a számítógép-használatot a kisgyermekek számára - magyarázta Sigman.
Gyermeknevelési szakembereknek rendezett konferencián a pszichológus hangsúlyozta, hogy a gyermekek tanulási folyamataihoz háromdimenziós valódi világra van szükség. "Bizonyítékok tanúsítják, hogy a számítástechnikai és audiovizuális eszközök túlságosan korai használatával éppen azokat a képességeket csorbítják, amelyeket a kormányzat fejleszteni kíván. Ilyen például a hosszú távú koncentrációsképesség" - hangsúlyozta Sigman.
A problémát a több feladatra való egyidejű összpontosítás és az egy feladatra való hosszantartó koncentrálás konfliktusa okozza, mert ezeket a képességeket nem lehet és nem is szabadna egyszerre fejleszteni - olvasható a The Daily Telegraph című brit napilapban. A kisgyermekek 1-5 éves kor közötti informatikai és audiovizuális nevelését meghatározó oktatási előírás számtalan tanulmányi célt nevez meg, például 22 és 40 hónapos kor között a gyermekeknek olyan egyszerű informatikai feladatokat kell megoldaniuk, mint a televízió távvezérlőjének használata, illetve az egér és a billentyűzet kezelése a korcsoportnak megfelelő szoftverek használatakor. Az alsótagozatos osztályokban legkevesebb heti egy számítástechnikai foglalkozás van, miközben az informatikai eszközök más területeken is egyre meghatározóbb szerepet játszanak.
A technológia használatáról azonban igencsak megoszlanak a vélemények. Az Egyesült Államokban végzett kutatás szerint az életkornak megfelelő szoftverek alkalmazása olyan előnyökkel jár, mint a nyelvi készségek fejlődése. Egy másik tanulmány viszont azt sugallja, hogy a hosszantartó tévé- és számítógépnézés lelassítja az agy természetes fejlődését.