A mai egyetemisták, főiskolások elsősorban az online csatornákat használják az információk gyűjtésére, az önkifejezésre és kapcsolattartásra, a hallgatók több mint fele rendszeresen olvas blogokat, kilenc százalékuk kommentálja is azokat, három százalékuk pedig saját blogot vezet. A fiatalok egyharmada pedig a baráti beszélgetéseket, sörözéseket is internetes üzenetek segítségével szervezi meg - derül ki a djuice Digitális Kultúra Kutatásából.
A felsőoktatásban összesen 242 ezer diák tanul nappali tagozaton, az egyetemisták által vezetett blogok száma pedig eléri a 7500-at - olvasható az új márkastratégia kidolgozása céljából elkészített kutatásban. Az online videókat is előszeretettel tekintik meg a fiatalok, a felmérés szerint kétharmaduk rendszeresen látogatja ezeket az oldalakat az interneten, minden huszadik egyetemista nyilatkozott úgy, hogy legalább egy alkalommal már töltött fel videót a világhálóra, és csupán 8,53 százalékuk mondta azt, hogy egyáltalán nem néz online videókat.
Népszerűek az azonnali üzenetküldő, interneten keresztül működő programok is, mint a Microsoft Live Messenger és társai. A hallgatók csupán mintegy tíz százaléka mondta, hogy nem használ hasonló üzenetküldőket, míg minden második egyetemista több mint 25 kontakttal rendelkezik.
A legfontosabb információforrást firtató kérdésre a nappali tagozatosok csupán egytizede jelölte meg a napilapokat, több mint kétharmaduk pedig az internetet említette válaszában. 80 százalékuk rendszeres látogatója a Facebooknak, a myVIP-nek vagy az iWiW-nek, 61,9 százalékuk olvas angol nyelvű oldalakat, mely nyelvet a ranglistán 20,68 százalékkal a német követi.
(
www.edupress.hu)