Kényelmesebb, korszerűbb, gyorsabb, környezetkímélőbb elektronikus ügyintézésre alkalmas a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) új szolgáltatása, mely ügyfélkapuként működik. A Modulo rendszer az elektronikus tanulmányi rendszert (ETR) fejlesztő Dexter Kft. terméke. A hallgatók sorban állás nélkül, a nap 24 órájában, elektronikus dokumentumok segítségével intézhetik azon ügyeiket, amelyeket korábban csak papír-alapon és személyesen tudtak bonyolítani.
A rendszert az SZTE-n a Természettudományi és Informatikai Kar próbálta ki a Hallgatói Szolgáltató Iroda (HSZI) közreműködésével az előző félévben a hallgatói jogviszony igazolás kiadásánál: több mint 6000 igazolást adtak ki sikerrel. Ehhez csatlakozott szeptemberben a Gazdaságtudományi Kar, ahol most az ETR hibabejelentés, a kreditátvitel és a költségtérítés-mérséklés, halasztás igényelhető ebben a formában. Az űrlapokat a HSZI, a Tanulmányi Osztály, a Dékáni Hivatal, a Tanulmányi vagy Kreditátviteli Bizottság elektronikus ügyintézés keretében tudja feldolgozni.
Az ügyintézés menete felgyorsul, hiszen a hallgatói adatokat a rendszer automatikusan kikeresi az ETR-ből, a döntések alapján pedig automatikusan jegyzi be azokat.
(
www.edupress.hu)