szerző:
MTI

Az idén legtöbben az informatika és a telekommunikáció területén helyezkednének el Magyarországon, de egyre vonzóbb a...

©

Az idén legtöbben az informatika és a telekommunikáció területén helyezkednének el Magyarországon, de egyre vonzóbb a nonprofit szféra is - derül ki az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó cég munkáltatói márka kutatásából, amelyet 14 ezer megkérdezett válasza alapján készítettek el.

A válaszadók több mint tizede gondolja úgy, hogy az informatikai és telekommunikációs szektor vonzó munkahelyeket kínál. Népszerűségben ezt követi - egyaránt 8 százalékkal - az autóipar, a villamosenergia szolgáltatás, a könyvvizsgálat és az államigazgatás területe.

A pénzügyi terület népszerűsége csökkent: míg tavaly 7 százalék, 2013-ban a válaszadók csupán 6 százaléka kívánt elhelyezkedni a bankszektorban. A szállítmányozás, az idegenforgalom és vendéglátás területén, valamint a non-profit szférában egyaránt a megkérdezettek 6 százaléka szeretett volna munkát kapni. A média és az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) iparágat a megkérdezettek 5-5 százaléka tartotta vonzónak, a rangsort az építőipar és az energetika zárja. Mennyit keresnek a friss diplomások? A gazdasági végzettséggel rendelkezők elhelyezkedési esélyeiről itt, a jogi karról kikerülők helyzetéről pedig itt olvashattok.

A felmérésből kiderül: vannak kifejezetten nőies, illetve férfias iparágak és cégek. A megkérdezett diplomás nők ötöde elsősorban FMCG területen, a Coca-Colánál, az Unilevernél vagy a L'Orealnál dolgozna, de a kereskedelmi cégek is jobban érdeklik őket. A férfiak csaknem harmada autóipari cégeknél, 19 százaléka pedig  informatikai cégeknél dolgozna a legszívesebben, nem találják vonzónak az egészségügy és a kereskedelem területén működő cégeket.

A munkáltatói márka felmérés arra is választ ad, hogy az egyes vizsgált iparágakban melyek a legnépszerűbb cégek a 14 ezer válaszadó körében.

A bankoknál az OTP vezet, az egészségügyben a Richter Gedeon a legnépszerűbb. Az elektronikában a Samsung, az élelmiszeriparban a Coca-Cola, IT-telekommunikációban a Microsoft, kiskereskedelemben az IKEA, logisztikában pedig a Budapest Airport számít a legvonzóbbnak.

Az üzemanyag kereskedelem iparágban a Mol csoport, szolgáltatóközpontok közül a Lufthansa Systems, telekommunikációs szolgáltatók közül pedig a Magyar Telekom a legnépszerűbb. A könyvvizsgáló cégek rangsorát az Ernst and Young vezeti, a villamosenergia és gázszolgáltatás területén pedig az E.ON Hungária a legvonzóbb.

Az Aon Hewitt szerint a népszerűség függ a vállalat munkavállalóinak elkötelezettségétől: minél többen ajánlják szívesen a céget álláskereső ismerőseiknek, annál inkább növekszik a vállalat vonzereje a munkaerőpiacon. A munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között is erős a korreláció. Ennek oka az lehet, hogy az elégedett munkatársak magasabb teljesítményt nyújtanak, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.