szerző:
Eduline

Egy osztrák együttesről, a Tagträumerről, a Mars-küldetésről, a szerecsendióról és az ápolóképzésről is kaptak szöveget a középszintű németérettségi második, nyelvhelyességi feladatsorában a diákok. Az Eduline által megkérdezett nyelvtanár szerint van olyan feladat, amely kifejezetten a szakgimnazistáknak kedvez.

Ez a vizsgarész azt méri, hogy képes-e a vizsgázó gyakran használt nyelvtani szerkezetek és lexikai egységek felismerésére, kiegészítésére és létrehozására. Például megadott szavak ragozott alakjainak vagy a belőlük képzett új szavaknak a szövegbe illesztése is lehet feladat. Összesen négy feladat szerepelt ebben a részben, melyekhez a felhasznált szövegek együttes terjedelme 500-600 szó.

A diákok összesen 30 percet kapnak a nyelvhelyességi feladatsor megoldására.

Itt nézhetitek meg a középszintű németérettségi hivatalos megoldását

Nyilvánosságra hozta a középszintű németérettségi hivatalos megoldását az Oktatási Hivatal. A középszintű németérettségi feladatsora: A középszintű németérettségi hivatalos megoldása: Itt találjátok összes cikkünket az idei németérettségiről.

A németérettségiről szóló tudósításunkat itt találjátok.

Itt a középszintű németérettségi megoldása: olvasott szöveg értése

Az Eduline-on az idén is megtaláljátok a legfrissebb infókat az érettségiről: a vizsgák napján reggeltől estig beszámolunk a legfontosabb hírekről, megtudhatjátok, milyen feladatokat kell megoldaniuk a középszinten vizsgázóknak, de az emelt szintű írásbelikről is nálunk találjátok meg a tudnivalókat. És ami a legfontosabb: az írásbeli után nálunk nézhetitek át először a szaktanárok által kidolgozott, nem hivatalos megoldásokat.

Egy ismert DJ-ről és az egydolláros szemüvegről is kaptak szöveget a diákok a németérettségin.

„Az első szöveg érdekes, a szövegkörnyezetből a nyelvtani alapismeretek segítségével kikövetkeztethető a válasz. Igaz, a szöveg tartalmaz angol kifejezéseket, de ezek a fiatalok számára többnyire ismertek” – mondja a nyelvhelyességi feladatsorról Babják Veronika nyelvtanár, aki szerint a második feladatban szintén a szövegkörnyezetre hagyatkozva lehetett felismerni a beillesztendő ige idejét, módját, számát, személyét.

A harmadik feladat a „mumus”, mert nagyon időigényes, „sok benne az oda-vissza megfeleltetés”. „Ahol az igevonzatot kell tudni, nyilván egyszerűbb, de ahol az eset nem derül ki a szövegből, ott bizony kizárásos alapon kell végigpróbálgatni, esetleg tippelni” – mondja, hozzátéve: maga a szöveg jól érthető, a feladat mégis igényel némi fejtörést.

„A negyedik szöveg kifejezetten a szakgimnazistáknak kedvez, hisz a szakmai képzésből merít, némi országismeret sem árt hozzá. A fiatalok napi problémájára a pályaválasztásra, képzésre világít rá.  A szövegkörnyezetből a hiányzó részekre lehet és kell következtetni, magabiztosan kiválasztható az odaillő részlet” – magyarázza.

Érettségizzetek velünk!

Az Eduline-on az idén is megtaláljátok a legfrissebb infókat az érettségiről: a vizsgák napján reggeltől estig beszámolunk a legfontosabb hírekről, megtudhatjátok, milyen feladatokat kell megoldaniuk a középszinten vizsgázóknak, de az emelt szintű írásbelikről is nálunk találjátok meg a tudnivalókat.

És ami a legfontosabb: az írásbeli után nálunk nézhetitek át először a szaktanárok által kidolgozott, nem hivatalos megoldásokat.

Délutánonként arról olvashattok, hogy mit gondolnak a tanárok és a vizsgázók a feladatsorokról, és persze ti is leírhatjátok véleményeteket kommentben, sőt a szaktanároktól is kérdezhettek.

Ha elsőként szeretnétek megkapni a megoldásokat, lájkoljátok Facebook-oldalunkat. A 2018-as érettségiről itt találjátok legfrissebb cikkeinket.