Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Öt hónapotok van a 2017-es tavaszi érettségi vizsgákig - hogy könnyebb legyen a felkészülés, külön cikksorozatban mutatjuk meg nektek a szóbeli mintatételeket. 1. rész: magyar nyelv és irodalom.
Nem érdemes az előző évek vizsgakövetelményei alapján felkészülni a 2017-es érettségire, több tantárgyból változnak ugyanis a feladatsorok, de az újdonsült szakgimnáziumok végzősei is nagy változással néznek szembe.
Több tantárgyból változik az érettségi 2017-től: cikksorozatunk első részében a közép- és emelt szintű magyarérettségit érintő módosításokat találjátok.
A közép- és emelt szintű magyarérettségivel folytatódik az őszik vizsgaszezon - a középszinten és az emelt szintet választóknak négy-négy órájuk van a feladatok megoldására.
Módosították egy nem egyértelmű feladat hivatalos megoldását a középszintű magyarérettségi írásbelijében: azok is jól járnak, akik szerint igaz, hogy Grendel Lajos 1908-at tekinti a modernizmus korszakhatárának, és azok akik, akik szerint hamis ez az állítás.
Összességében elégedettek voltak a feladatsorral, műelemzési feladatként Lator László Régi fénykép című verse viszont nem volt a legjobb választás a magyarból emelt szinten érettségiző diákok szerint.
A Magyartanárok Egyesülete szerint az idei magyar érettségi feladatok érdekesek, igényesek, de az összehasonlító verselemzés kivételével meglehetősen nehezek voltak.
A nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsort A magyar nyelv és irodalom enciklopédiájából származó részlet alapján kellett megoldaniuk a magyarból emelt szinten érettségiző diákoknak. Ezután Lator László egyik művét kellett elemezniük, az írók magánéletének népszerűségére kellett reflektálniuk, majd a lakásszínház mellett vagy ellen kellett érvelniük.
A szövegértési feladatsort nehéznek, a rendelkezésre álló időt kevésnek érezték az eduline-nak nyilatkozó diákok, akik ma írták a középszintű magyarérettségi írásbelijét. A szövegalkotási résszel viszont mindenki jól boldogult: volt, akinek inkább a novella-, másnak pedig a verselemzés jött be, de az érvelést is sokan választották.
Délben ért véget a középszintű magyarérettségi. A legtöbb diák panaszkodott a szövegértési feladatra, szerintük kevés volt az idő, valamint számos kérdés nem volt egyértelmű.
Három órát kaptak a középszintű magyarérettségi szövegalkotási feladatának megoldására a diákok - itt van a nem hivatalos megoldás. Mivel ahány diák, annyi esszé, és ahány tanár, annyi értékelés, az eduline által felkért szaktanár nem teljes fogalmazásokat írt, hanem a legfontosabb szempontokat, elemeket emelte ki. A magyarérettségi nap támogatását köszönjük a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolának.
Délben ért véget a középszintű magyarérettségi - itt találjátok a szövegértési feladatsor szaktanár által kidolgozott, nem hivatalos megoldásait. A magyarérettségi nap támogatását köszönjük a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolának.
Bonyolult és érthetetlen volt néhány feladat a középszintű magyar írásbeli első, szövegértési részében a kommentelő diákok és szülők szerint, a feladatsort pedig sokan be sem tudták fejezni. A vizsgázóknak Grendel Lajos A modern magyar irodalom története című művének bevezetőjével kapcsolatban kellett 12 kérdésre válaszolniuk, hatvan perc alatt.
Míg a középszinten érettségizők száma négy év alatt több mint tízezerrel csökkent, az emelt szinten érettségizőké több mint 450-nel nőtt. Az érettségi után jövünk a középszintű írásbeli feladatsorával és nem hivatalos megoldásával, illetve a tanárok és a diákok véleményével a közép- és emelt szintű érettségiről.