Közoktatás Eduline

Továbbra is vegyes fenntartású lesz az iskolarendszer

Elolvasom

Néhány hete már elkészült az új köz- és az új felsőoktatási törvény átdolgozott változata, ám a kormány megvárta a tárgyalással a szociális konzultáció végeredményét - mondta a Magyar Nemzetnek Gloviczki Zoltán, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium közoktatásért felelős helyettes államtitkára.

Közoktatás Eduline

Új tantárgyakat vezetnek be az iskolákban: pénzügy, kresz és életmód

Elolvasom

Pénzügyi alapismereteket, egészséges életmódot és KRESZ-t is kötelező lesz az iskolákban tanítani – Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár a Magyar Nemzetnek azt mondta, valószínűleg minden iskolában bevezetik majd az életvitel tantárgyat, az órákon olyan témákról lesz szó, amelyek „elengedhetetlenek a mindennapokban”.

Közoktatás Eduline

Mi lesz a hat- és nyolcosztályos gimnáziumok sorsa?

Elolvasom

A Fidesz-KDNP-kormány felszámolja a speciális szerkezetű, hat és nyolc évfolyamos gimnáziumok fenyegetettségét, de egyidejűleg nagyon kemény kritériumokat határoz meg számukra, világossá téve, hogy csak akkor van létjogosultságuk, ha ezen feltételeknek maradéktalanul megfelelnek - erről Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár beszélt a Magyar Hírlapnak adott interjújában.

Közoktatás Eduline

Mire elég 300 millió forint?

Elolvasom

Háromszázmillió forintot biztosít a bezárt kistelepülési iskolák újraindításához a kormány az idei költségvetésből. Az elnyerhető összeg iskolánként legfeljebb 30 millió forint – tehát körülbelül tíz intézményt nyithatnak meg szeptemberben. Azt még az érintett önkormányzatoknál sem tudják, hosszú távon miből tartják majd fenn az intézményeket, ez az összeg ugyanis mindössze néhány pedagógus bérére elég.

Közoktatás Eduline

Megint ellentmondott a Hoffmann-terveknek Pokorni

Elolvasom

A Fidesz-KDNP oktatási munkacsoportja szerint nem indokolt a jelenlegi középiskolai felvételik átalakítása, és szükség van a központi felvételi rendszer megtartására. Erről Pokorni Zoltán nyilatkozott pénteken az MTI-nek, összegezve a közoktatási törvényről az oktatási államtitkársággal folytatott eddigi egyeztetéseket. A megbeszélések jövő csütörtökön folytatódnak.

Közoktatás Eduline

Még változhat a közoktatási törvény és a tanárok életpályamodellje

Elolvasom

A közoktatási törvény és a pedagóguséletpálya-modell koncepciója még nem nyerte el végleges formáját, a dokumentumokat jelenleg a minisztériumok véleményezik, az ezalatt megváltozó szöveg pedig később ismét a társadalmi és szakmai szervezetek elé kerül - mondta Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár csütörtökön egy budapesti konferencián.

Közoktatás Eduline

Csak közepes tanulók akarnak tanárok lenni?

Elolvasom

A pedagógusokat meg kell tartani a közalkalmazottak jogállásában, ezt az életpályamodell törvénytervezete is tartalmazza - mondta Gloviczki Zoltán oktatási helyettes államtitkár hétfőn Budapesten a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) országos fórumán Budapesten.

Közoktatás Eduline

„Nem fogunk düledező iskolaépületekbe terelni diákokat” - interjú Gloviczki Zoltán helyettes államtitkárral

Elolvasom

"Nem számítunk arra, hogy a következő hetekben éles viták robbannak ki az új közoktatási törvény tervezetének legfontosabb elemeiről, rendszerszintű változásokra ugyanis nem kell számítani" – mondta Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár, aki az Eduline-nak adott interjúban beszélt az érettségi tervezett módosításáról, a sajátos nevelési igényű diákokról és a kisiskolák újranyitásáról is.

Közoktatás Eduline

Minden eddiginél szigorúbb egyetemi felvételi lesz a tanárszakokon?

Elolvasom

Magas pályakezdő bérek, már a képzés elején kiemelt ösztöndíjak, osztatlan képzés, megfelelő színvonalú továbbképzés és az elhelyezkedés garantálása - így foglalta össze Pokorni Zoltán, a parlament oktatási bizottságának fideszes elnöke a pedagógus-életpályamodell általa legfontosabbnak ítélt elemeit szerdán egy szakmai konferencián Budapesten. Gloviczki Zoltán közoktatási helyettes államtitkár lehetséges modellként említette, hogy a pedagógus-életpálya egy kétéves gyakornoki időszakból és három - kivételes esetben négy - további szakaszból állna.

1 2