Az aHang kampánya keretében több mint ezren kérték a mozitól, hogy ne vetítsék többet az adott reklámokat.
“Megértettük, hogy sok moziszerető néző nem szeretne ilyen hirdetésekkel találkozni nálunk, így a december 4-től kezdődő mozihéttől ez a spot kikerül a film előtti reklámblokkból.”
- reagált a Cinema City az aHang levélküldő kampányára.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Cinema City mozihálózat kormányzati reklámokat vetített a Zootropolis 2. gyerekfilm előtt.
Az eset nagy felháborodást keltett, az aHang pedig levélküldő kampányt indított, amelynek keretében két napon belül közel ezren kérték a mozihálózatot, hogy hagyjon fel a gyakorlattal, amely kormányzati vagy más politikai jellegű tartalmak vetítését eredményezi gyerekfilmek előtt, ugyanis" ez tovább erodálhatja a közéleti kommunikáció minőségét."
Háborús plakát az iskolától pár lépésre: újra felháborodtak a piliscsabai szülők
A levélben arra is emlékeztettek, hogy “kiskorú nézőkről és családjaikról van szó, akik joggal várják el, hogy egy szórakoztató kulturális program során ne találkozzanak politikai befolyásolási kísérletekkel.”
A kampányra december 4-én reagált is a cég, és azt írták a szervezetnek, hogy az érintett hirdetés kikerül a reklámok közül. Mint fogalmaztak: megértették, hogy sok mozinéző nem szeretne ilyen hirdetésekkel találkozni.
A mozi az ügy kapcsán korábban arról nyilatkozott, hogy tartózkodik a „konkrét pártpolitikai hirdetések vagy az olyan üzenetek megjelenítésétől, amelyek célja a nemi, vallási, nemzetiségi csoportok vagy egyének elleni hangulatkeltés, továbbá veszélyeztetik a kiskorúak szellemi és érzelmi fejlődését.”