A Cinema City szerint a hirdetés „nem sért semmilyen szabályt”.
Tompos Márton országgyűlési képviselő múlt csütörtökön arról írt közösségi oldalán, hogy a Cinema City a Campona mozijában a Zootropolis 2 vetítése előtt családi adócsökkentésről szóló kormányzati hirdetést játszott le. A politikus szerint „abszolút semmilyen morális vagy erkölcsi határ nincs, amit a Fidesz ne lépne át, ha a kampányról van szó. Most éppen a moziban tettek kormánypropagandát egy gyerekfilm elé.”
A történtekkel kapcsolatban a 24.hu megkereste a Cinema City sajtóosztályát. Buda Andrea marketing- és PR-igazgatótól érkező válaszból kiderült, hogy a mozihálózat reklámfelületeinek értékesítését a New Age Advertising végzi, és „a reklámok befogadásakor a vonatkozó hazai jogi szabályozások mellett a hazai filmbesorolási rendszer követelményeit, illetve a saját, valamint a Cinema City etikai elveit is figyelembe veszik.”
A válasz hangsúlyozza: a kifogásolt, a Miniszterelnöki Kabinetiroda megbízásából készült félperces reklámfilm „nem tartalmaz olyan elemeket, amelyek ezek bármelyikét is megsérthetik.”
A levél szerint a Cinema City továbbra is tartózkodik „konkrét pártpolitikai hirdetések vagy az olyan üzenetek megjelenítésétől, amelyek célja a nemi, vallási, nemzetiségi csoportok vagy egyének elleni hangulatkeltés, továbbá veszélyeztetik a kiskorúak szellemi és érzelmi fejlődését.”
Nemrég az Eduline-on is beszámoltunk arról, hogy az egyik piliscsabai iskolába busszal érkező diákok naponta elhaladnak a megállóban lévő a „sorkatonasággal és tankkal riogató” plakát mellett, Újbudán pedig rendeletmódosítással akarják eltüntetni a háborús plakátokat az iskolák környékéről.