szerző:
Palotás Zsuzsanna
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Pár lépésre az egyik piliscsabai általános iskola kapujától ismét háborús tematikájú propagandaplakát jelent meg. A szülők már tavaly is sem hagyták annyiban, hogy "háború" feliratú plakátokat helyezzenek az iskola melletti buszmegállóba. Az akkori KDNP-s városvezetés a panaszok nyomán el is távolíttatta, a mostani fideszes vezetés viszont egyelőre nem reagál a megkeresésekre.

Az RTL híradóból kiderült, hogy az iskolába busszal érkező diákok az épület hátsó bejáratát használják, így naponta elhaladnak a „sorkatonasággal és tankkal riogató” plakát mellett.

 

Singer Péter független önkormányzati képviselő szerint a frissen kihelyezett plakát ismét felháborodást váltott ki a környéken. „Szülők és piliscsabai polgárok háborodtak föl azon, hogy lehet ilyet egy iskola mellé kihelyezni, ahol kisgyerekek vannak.”

Nem ez az első alkalom, hogy háborús üzenet jelenik meg az iskola szomszédságában: 2024 tavaszán a szülői panaszok nyomán az akkori településvezetés eltávolította a plakátot.

Az ügyet ezúttal a Fidesz kommunikációs igazgatója, Menczer Tamás is kommentálta az állami rádióban:

Itt van egy súlyos félreértés. A gyerekekre nem a plakát jelent veszélyt, hanem a háború

– fogalmazott.

Az RTL Híradó megkereste a jelenlegi városvezetést is, hogy tervezik-e eltávolítani a plakátot, de eddig nem kaptak választ.

 

Tavaly egy hasonló eset történt Orosházán is: ott is háborús üzenetű plakát került egy iskola közelébe. Ekkor a Magyar Pedagógiai Társaság felhívást tett közzé, arra kérve a politikai szereplőket, hogy ne használják kampánycélokra a gyerekeket. A Momentum akkor cicás képekkel takarta le a „háború” feliratú plakátokat.

Ahogy az Eduline-on is megírtuk, tavaly a Gyermekjogi Civil Koalíció tiltakozott a háborúval riogatás és a gyerekek politikai célokra való használata ellen. Mint a legnagyobb magyarországi gyermekjogokkal foglalkozó szakmai hálózat, aggodalmát fejezi ki a harmadik világháborúval riogató hazai plakátok és a kéretlenül felbukkanó háborús reklámok gyerekekre tett traumatikus hatása miatt, mivel azok bizonytalanságot, félelmet és szorongást keltenek bennük, és negatívan hatnak lelki-érzelmi jóllétükre és fejlődésükre.