A többnyelvűség előnyeinek és kihívásainak feltárása elősegítheti az oktatás, az egészségügy és a bevándorlók beilleszkedésének fejlődését Európában a Bizottság szerint.
Az Európai Unió prioritásként kezeli a többnyelvűséget és azt javasolja, hogy a gyerekek az anyanyelvükön kívül még két nyelvet tanuljanak. A MultiMind projekt keretében a többnyelvűség előnyeit vizsgálták az egyén és a társadalom számára. Azt vették észre, hogy a többnyelvűség növeli az agy plaszticitását, ami előnyös lehet a további nyelvtanulás szempontjából. Ha egy tanórán belül több olyan nyelvre is kitérnek, amelyeket beszélnek a diákok, akkor az javíthatja a nyelvtanulási és oktatási eredményeiket.
"Javítani kell azon az elavult hozzáálláson, hogy a többnyelvűség csak összezavarja a gyerekeket"
– mondta Theo Marinis, a projekt vezetője.
Társadalmi szinten is fontos
A többnyelvűség csökkentheti a sztereotípiákat és előítéleteket, ezért fontosak az erre irányuló politikák, mert a helyi/állami kormányzatok kitaposhatját az utat az ilyen változások felé.
Nyáron se hagyjuk abba a tanulást és érdemes különlegesebb nyelvekkel is próbálkozni
Ha több hétre abbahagyjuk a rendszeres tanulást, könnyen elveszíthetjük a motivációnkat a folytatáshoz. Amellett, hogy így az eddig belefektetett munka kárba vész, a céljaink elérésétől is távolabb kerülünk – hívtuk fel a figyelmet a kitartás előnyeire egy korábbi cikkünkben. A lehetőségeket a ritkább idegen nyelvek tudása teremti meg, amibe beletartozik a német is. Ennek fontosságáról Bártay Rékával és dr. Trippó Sándorral, a Goethe Intézet munkatársaival beszélgettünk.