szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Közeleg a felvételi jelentkezési határideje és a már meglévő dokumentumokat be kell adnotok. Mit tehettek, ha elveszett a nyelvvizsgátok?

Ha nincs meg a nyelvvizsga-bizonyítvány, akkor van lehetőség újat kérni?

Sajnos nincs. Ebben az esetben a 2000 után kiállított, államilag elismert elveszett nyelvvizsga-bizonyítványról az Oktatási Hivatal hatósági igazolványt állít ki. Ilyenkor kérelmet kell benyújtanotok, amit beadhattok személyesen és postai úton is. E-mailben is kérelmezhetitek a az igazolványt, de ebben az esetben csak digitális aláírással ellátott kérelem nyújtható be. A kérelmet innen tudjátok letölteni.

A Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Osztály (NYAK) által kiadott hatósági igazolványok is nyelvvizsga-bizonyítvánnyal egyenértékűek, ezért a kiállítás alapjául szolgáló dokumentum beküldése nem kötelező. Így szerencsére, ha időben beszerzitek az igazolást, akkor a felvételi szempontjából nem akadály ha már nincs meg a bizonyítványotok, hiszen úgyis csak a vizsgátok adatait kell megadni, nem kell feltölteni annak másolatát. Csak a 2003. január 1. előtt kiállított nyelvvizsga-dokumentumot kell feltölteni az E-felvételi rendszerébe. Persze nem csak az elveszett bizonyítványokkal lehet baj, más problémákat is kiszúrhattok.

Mi történik, ha a nyelvvizsga-bizonyítványban elírták a neveteket?

Ha később veszitek észre, hogy gond van a nevetekkel, akkor a nyelvvizsga-bizonyítvány kiállításától számított egy éven belül van lehetőségetek a bizonyítvány frissíttetésére. Az újranyomtatást a nyelvvizsga-bizonyítványt kiadó vizsgaközpont kezdeményezheti, így nekik kell jeleznetek a problémát. Ha a bizonyítványotok már egy évnél régebbi, akkor az OH hatósági igazolást állít ki.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!