szerző:
Eduline

Különleges oktatási módszer, a storyline szerint tanítanak több norvég iskolában: a diákoknak csoportban kell feladatokat megoldaniuk. Az egyik iskola igazgatója szerint demokráciára nevelnek, a diákok pedig empatikusabbak lesznek és az életben is jobban boldogulnak majd - írja a hvg.hu.

Problémamegoldás, csapatmunka, demokrácia - ezekre tanít a norvég alternatív oktatási módszer
©

A Ringstabekk iskolában nem tantárgyakat tanítanak külön-külön, hanem megpróbálják összegyúrni a megtanítandó ismereteket, a diákokat pedig a storyline módszer alapján egy történetbe helyezik. 60-75 gyerek tartozik egy 4-5 fős, különböző szaktanárokból álló teamhez, a 13-16 éves diákok pedig az idő jelentősebb részében csoportokban dolgoznak - írja a hvg.hu.

Bjorn Bolstad, az iskola igazgatója a portálnak adott interjúban elmondta: egy történet például, amikor a csoportnak fel kell készülnie egy Mount Everest-expedícióra. ''Tanulmányozniuk kell a térképet, az időjárási viszonyokat, költségvetést készíteni, összeállítani a felszerelést. Nagyon sok kutatómunkára van mindehhez szükség, a csoportban fel kell osztani a feladatokat, a végén pedig összegezni az eredményeket.'' A finn iskolákban is eltörlik a tantárgyakat: erről itt olvashattok.

Az igazgató szerint a lényeg az, hogy a diákoknak legyen egy mintájuk a feladatok, problémák megoldására, amelyet később más területeken is tudnak alkalmazni.

''Norvégiában is sok olyan iskola van, ahol mindennel meg akarják ismertetni a gyerekeket, és ezért állandóan csak rohannak, hogy még ez is beleférjen, meg az is. A diákok pedig tíz év múlva vagy semmire nem emlékeznek, vagy összekeveredik a fejükben minden, amit tanultak'' - tette hozzá. A teljes interjút az alternatív oktatási módszerről itt olvashatjátok.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!