szerző:
MTI

Nem egy kilencedik évfolyam bevezetésére lenne szükség az általános iskolákban, hanem jelentős tananyagcsökkentésre, mivel az alapkészségek fejlesztésére, gyakorlásra egyáltalán nincs idő.

©

Nem feltétlenül új évfolyam bevezetésére, inkább jelentős tananyagcsökkentésre van szükség, mivel az alapkészségek fejlesztésére, gyakorlásra és tehetséggondozásra nem jut elég idő az általános iskolában - idézte a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) friss felmérésének legfontosabb megállapítását szerdai számában a Magyar Hírlap.

A cikk szerint a tanárok úgy látják, széles társadalmi, szakmai és ciklusokon átívelő politikai konszenzusra van szükség a köznevelési rendszer olyan átfogó változtatásához, mint a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetése, amit nemrég fideszes politikusok vetettek fel újra.

Az NPK közlése alapján a felmérés eredménye sok száz pedagógus véleményét tükrözi. Sokan jelezték, hogy az alapkészségek erőteljesebb fejlesztésére nem a pluszévfolyam a megoldás. Voltak, akik azzal érveltek, hogy inkább hagyni kellene érni, kifutni az elmúlt évek nagy horderejű változásait, mert sem az iskolák, sem a szülők nem tolerálnák az újabb átfogó reformot. A pluszévfolyam támogatói között akadtak, akik az óvoda és az iskola közötti nulladik évfolyamot hoznának létre.

Mint a cikkben szerepel, a pedagógusok azt is megfogalmazták, hogy ekkora változás előkészítéséhez rengeteg idő kell, ezért 2016-os kezdéssel megvalósíthatatlan.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!