Támogatják a tananyag csökkentését is, de a struktúraváltás mellett szerinte szemléletváltásra is szükség van, sokszor a szülők terhelik túl a gyerekeket - mondta a Klebelsberg Központ elnöke.
Annyira gyors a világ, hogy az idő alatt, míg a diák a középiskolától eljut a diplomáig, több száz új szakma is keletkezhet. Ezért a kompetenciákra, a gyakorlatiasságra és a tisztánlátás fejlesztésére kell hangsúlyt fektetni. „Ha nincsen valamilyen szintű lexikális tudás és tudástartalom, akkor a kompetenciák sem feltétlenül tudnak érvényesülni” – mondta a Klebelsberg Központ elnöke az Inforádiónak.
Hajnal Gabriella támogatja a tananyag csökkentését is, de a struktúraváltás mellett szerinte szemléletváltásra is szükség van, mivel sokszor a szülők terhelik túl a gyermekeket.
„A szülőknek igen komoly elvárása, hogy minél többet megkapjon a gyerek” – vélekedett az elnök, aki szerint az iskolák szülői nyomásra alakítják úgy az órarendet, hogy a gyerekeknek ennyi órájuk legyen egy héten.
Újra megjelent a Facebookon az a levél, amelyet a diákok túlterheltségéről írt tavaly szeptemberben egy győri gimnazista. "Utálom az egészet, amit maguk művelnek! Gyerek vagyok, fél 6-kor kelek, napi 8 órám van, vidéken élek, a legkorábbi időpont mikor 8 órával hazaérek a fél 5, ahogy sok más ezer társamnak, akiknek elegük van szintén!"