szerző:
Eduline

"Egy elsősnek nem kell mindjárt megtanulnia mindent. Hétévesen játszani kell, írni, olvasni, számolni tanulni és sportolni. Nyitottnak lenni a világra. Délután csak egyfajta foglalkozást lenne érdemes csinálni, legyen ez akár zene, akár sport" - mondta a diákok túlterheltségéről a Klebelsberg Központ elnöke.

©

"Igenis az a véleményem, hogy az ilyen korú gyerekeknek nincs keresnivalójuk éjszakai szórakozóhelyeken. Márpedig nagyon sokan vannak és jelentős részük alkoholt, illetve drogot is fogyaszt" - mondta Hajnal Gabriella a Magyar Hírlapnak arra a felvetésre, elnökként adott első nyilatkozata után támadások érték, mert a szülők felelősségét említette a tanulók túlterheltségével a tizennégy-tizenöt évesek éjszakai szórakozóhelyre járásával kapcsolatban.

"A túlterheltségről szóló nyilatkozatban arra utaltam, hogy gyakran a szülőnek is van felelőssége ebben az ügyben, például ha a pici elsős gyerekét túlzottan megterhelő különórákra íratja be. Ez szemléletbeli kérdés, nem oktatáspolitikai" - magyarázta, hozzátéve: "meggyőződésem, hogy egy elsősnek nem kell mindjárt megtanulnia mindent. Hétévesen játszani kell, írni-, olvasni-, számolni tanulni és sportolni. Nyitottnak lenni a világra. Délután csak egyfajta foglalkozást lenne érdemes csinálni, legyen ez akár zene, akár sport – mozgásos játékok. A mozgásnál nincs fontosabb. Ha egy gyermek rendszeresen sportol, akkor nagy valószínűséggel sokkal egészségesebbé és kiegyensúlyozottabbá válik".

Iszonyatos mennyiségű tananyag - miért rossz, ha egy diáknak hét-nyolc órája van?

„Mind a tanárok, mind a diákok óraszáma emelkedett az elmúlt években. A gyerekektől a gyerekkorukat, a kamaszoktól a kamaszkorukat veszik el" - mondta Sulyok Blanka, a Tanítanék Mozgalom képviselője az ATV-nek. Sulyok Blanka szerint semmi értelme nincs a hetedik, nyolcadik órának, „addigra olyan állapotban vannak a gyerekek, olyan mentális és fizikai kimerültségben vannak, hogy embertpróbáló bármi értelmeset csinálni".

A Klebelsberg Központ elnöke szerint a tanulói terhek csökkentése "egyébként nem olyan nehéz: egyszer kell megtanítani valamit, jól. Nem négyszer rosszul. Mert ha négyszer kell megtanítani, akkor egyszer sincs rá elég idő".

Az oktatási államtitkár szerint a diákok túlterheltsége nem alátámasztható sztereotípia

"Csökkentjük a tanulók, a pedagógusok terheit, megvalósul az intézmények nagyobb szabadsága, és szeretném, ha részesei lennének annak a párbeszédnek, amellyel jobb, versenyképesebb oktatást tudunk biztosítani" - mondta a Magyar Időknek adott interjúban Bódis József oktatási államtitkár, aki arra is kitért, hogy a kormány ebben a ciklusban is folytatja a megkezdett reformokat az oktatás átalakítása terén.