"Iszonyatos mennyiségű tananyag" - miért rossz, ha egy diáknak hét-nyolc órája van?

„Mind a tanárok, mind a diákok óraszáma emelkedett az elmúlt években. A gyerekektől a gyerekkorukat, a kamaszoktól a kamaszkorukat veszik el” - mondta Sulyok Blanka, a Tanítanék Mozgalom képviselője az ATV-nek.

Forrás: MTI / Marjai János

Sulyok Blanka szerint semmi értelme nincs a hetedik, nyolcadik órának, „addigra olyan állapotban vannak a gyerekek, olyan mentális és fizikai kimerültségben vannak, hogy embertpróbáló bármi értelmeset csinálni”.

hirdetés
hirdetés

Az ATV-nek elmondta, nagyon sok szakértő egyetért abban, hogy csökkenteni kellene a tananyagot. „Jelenleg a NAT iszonyatos mennyiségű tananyagot ír elő, ez generálja ezt a sok órát” - magyarázta, hozzátéve: az új Nemzeti alaptanterv korábban nyilvánosságra hozott koncepciójában nyoma sincs a tananyagcsökkentésnek.

A Tanítanék Mozgalom képviselője kiemelte: az elmúlt öt évben százezer 18 éven aluli esett ki az iskolarendszerből, úgy látja, a jelenlegi leterheltség mellett ugyanis stabil családi és anyagi háttérrel sem könnyű elvégezni a középiskolát, „azokról a gyerekekről nem is beszélve, akik anyagi okok miatt kénytelenek az iskola mellett dolgozni”.

Ijesztően túlterheltek a magyar iskolások egy felmérés szerint

Egy nemzetközi összehasonlítás szerint a magyar diákok jóval több időt töltenek házi feladat írásával, mint külföldi társaik többsége. A tanulók rendszeres kötelező feladatai akár heti 38-40 órára is rúghatnak. Sok iskolában az ebédeltetésre sincs elég idő, van, ahol a gyerekek délután fél négykor jutnak leghamarabb ételhez - írta a Magyar Nemzet.

hirdetés

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás



hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X