Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az új Nemzeti alaptantervhez illeszkedő szakmai módszertani útmutató elkészítését szeretné elérni az Autisták Országos Szövetsége, amelynek elnöke a Magyar Időknek azt mondta, kevés az olyan intézmény, ahol autizmus terén képzett gyógypedagógust foglalkoztatnak.
"Az együttélés kulcsa, hogy már gyerekként se tanítsuk külön az autistákat. Ugyanakkor nagy kihívás ez, hiszen autizmus esetén éppen azok a készségek sérültek, amelyek a közösségi beilleszkedés kulcsai. A másik ember viselkedése, a környezet értelmezése, az elvárásoknak való megfelelés az autista gyermekek számára borzasztóan nehéz, ebben speciális segítséggel, fejlesztéssel támogathatók, de otthon, egyedül biztosan nem fog sikerülni" - mondta a lapnak Kővári Edit, az Autisták Országos Szövetségének elnöke.
A szülőszövetség vezetője hangsúlyozta, kevés az olyan intézmény, ahol az autizmus terén képzett gyógypedagógust foglalkoztatnak. Hozzátette: ez azt eredményezi, hogy sok autista gyerek magántanulóvá válik.
Ahhoz, hogy az autista gyermekek ellátása javuljon, megfelelő számú autizmusban képzett gyógypedagógusra lenne szükség, ezért az egyik kulcskérdés az ő képzésük. Amíg a rendszer nem töltődik fel ilyen szakemberekkel, addig a pedagógusoknak speciális ismereteket kell szerezniük az autista gyerekek oktatásához.
Hozzátette: a másik fontos cél, hogy szülessen meg a Nemzeti alaptantervhez illeszkedő szakmai módszertani útmutató az iskolák számára. Ez azért is fontos, hogy a pedagógus pontosan tudja, mit és hogyan tegyen, gyakorlati segítséget kapjon, ha egy autista gyermek kerül az osztályba. Előzetes felkészítés nélkül nem várható el a tanítóktól és tanároktól, hogy felkészültek legyenek az autista gyerekek fogadására – magyarázta a szövetségi elnök. Szerinte – hasonlóan a többi fogyatékossághoz – jogszabályba illesztve kellene megjelennie annak, hogy egy autista gyermek tanításához milyen tárgyi feltételekre van szükség.
Az oktatáshoz való jog alapjog, egy autista borsodi kislány mégsem jut hozzá, mert sem a tankerület, sem az önkormányzat nem tudja megoldani, hogy eljusson a 20 kilométerre lévő iskolába. Az autista Natáli imád rajzolni, divattervező szeretne lenni, de jelenleg nem tud iskolába járni - derül ki az RTL Klub Híradóból.