Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az óraszámok mellett a tanárok hírlevél-feliratkozásaira, szakszervezeti és más szervezeti tagságaira, de még a Facebook-csoporttagságaira is kíváncsi a kormány abban a kérdőívben, amit idén szeptemberben terveznek szétküldeni az ország minden egyes pedagógusának - számolt be keddi sajtótájékoztatóján a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ). A minisztérium nem érti, mi a szakszervezet problémája.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a kutatást eredetileg a PDSZ kezdeményezte és a tanárok munkaterhelését vizsgálná, de az érdekvédelmi szervezet kedden sajtótájékoztatón jelezte: a munka nem az eredeti elképzeléseik szerint halad. Az óraszámokra, munkaterhelésre például csak általánosságban kérdeznek rá, mintha a kérdező sem tudná, hogyan épül fel egy pedagógus munkahete. Emellett olyan kérdések vannak benne, amelyek nem relevánsak a munkaterhelés vizsgálata szempontjából. Ráadásul a kitöltőnek meg kell adnia az oktatási azonosítóját, amivel már az anonimitás sem biztosított – mutatott rá az érdekvédő.
Az óraszámok mellett a tanárok hírlevél-feliratkozásaira, szakszervezeti és más szervezeti tagságaira, de még a Facebook-csoporttagságaira is kíváncsi a kormány abban a kérdőívben, amit idén szeptemberben terveznek szétküldeni az ország minden egyes pedagógusának. A Népszava azt írja, a kutatást eredetileg a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) kezdeményezte és a tanárok munkaterhelését vizsgálná, de az érdekvédelmi szervezet kedden sajtótájékoztatón jelezte: a munka nem az ő eredeti elképzeléseik szerint halad.
"Az EMMI Oktatási Államtitkársága értetlenül áll a pedagógusok munkaterhelési vizsgálatát támadó nyilatkozatok előtt, miután annak előkészítése egy éve zajlik a Nemzeti Pedagógus Kar, a PSZ, a PDSZ bevonásával. A kutatás megtervezése a szakszervezetek kezdeményezésére indult és a kérdőív összeállítása is velük egyeztetve történik" - írja az államtitkárság közleményében.
Hozzáteszik: fontosnak tartják, hogy átfogó képet kapjanak a pedagógusok leterheltségéről és munkakörülményeiről, "de ha a szakszervezetek a saját kezdeményezésüket mégis visszavonják, akkor a minisztérium is kész megfontolni annak szükségességét".
"Különösen érthetetlen a PDSZ elnökének nyilatkozata azok után, hogy évek óta a pedagógusok munkaterhelésének vizsgálatát követelik, és a téma még sztrájkköveteléseikben is rendszeresen szerepelt. A pedagógusok munkaterheléséről szóló kutatást egyik legelismertebb és leghitelesebb hazai kutató intézmény közreműködésével tervezzük, a kutatás még nem kezdődött el, a kérdőív előkészítése zajlik a pedagógusszerveztek bevonásával. Sajnálattal látjuk, hogy ezt az szakmai egyeztetésre szánt időszakot egyes szereplők ismét nem a párbeszédre, hanem a hergelésre, félrevezetésre használnak fel" - olvasható a közleményben.
Az államtitkárság szerint nem a pedagógusok Facebook-aktivitására, hanem szakmai közösségi, online aktivitására kérdeznének rá, "ez ugyanis jól mutatja szakmai motivációit. Az egyeztetéseken a Nemzeti Pedagógus Kar és a Pedagógusok Szakszervezete ezen kérdéseket nem kifogásolta, a most a sajtó előtt megszólaló PDSZ pedig a különféle programokra és szabadságolásokra hivatkozva nem vett részt az egyeztetésen".
Önök el tudják fogadni, hogy gyermekük, unokájuk szakóráit éppen az a pedagógus tartsa, aki ráér, mert nincs szaktanár? Önök engednék, hogy a gyermekük, unokájuk veszélyes körülmények között, a lépcsőn, raktárban rohangálva tesizzen? Önök engednék, hogy a fejlesztésre szoruló gyermekük, unokájuk ne kapja meg a neki szükséges fejlesztéseket, mert nincs rá ember?