szerző:
Eduline

Elegük van a tanároknak, és nyilatkozatban tiltakoznak a pedagógusok etikai kódexe és a PÖCS megalakulása ellen.

A Hívatlanul oldalon jelentek meg azok a nyilatkozatok, melyben a tanárok elutasítják az etikai kódexet, valamint a Pedagógus Önértékelési Csoport (PÖCS) megalakulása ellen. Megalakult a PÖCS, már egymást figyelik a tanárok

A budaörsi Illyés Gyula Gimnázium tanárai azt írták, büszke, gondolkodó értelmiségiként elfogadhatatlannak tartják, hogy viselkedésüket, öltözködésüket, magánéletüket hatalmi szóval szabályozzák. Véleményük szerint nem oktatógépek, hanem érző és értő emberek, ezért tanítványaikkal partneri, olykor baráti kapcsolatban kívánnak maradni. Kötelezővé teszik a tanároknak, hogy ne égjenek ki

„Jól emlékszünk az önbírálat hivatalos gyakorlását, valamint az egymás viselkedéséről szóló jelentéstételt etikai normaként kezelő korszakra és nem vagyunk hajlandóak részt venni ennek feltámasztásában!" - írták.

Mint írták, ők felnőtt, önálló állampolgárok, morális kérdésekben saját jogukon és nem csapatban hoznak döntést. Az etikai kódexet szerintük olyan csoport alkotta meg, amelynek etikai alapú szabályozásra sem képesítése, sem felhatalmazása nincsen.

Megkérdőjelezik a tanárok munkáját

A zuglói Bóbita Óvoda munkatársai is közleményt adtak ki. Mint írják, mivel az oktatási kormányzathoz hiába fordulnának, a magyar társadalomhoz írnak nyílt levelet. Várják azoknak a kollégáknak, szülőknek, támogatóknak az aláírását, akik még tenni szeretnének valamit a gyerekeik jövője érdekében.

Határozott tiltakozásukat fejezik ki az oktatási kormányzat által kötelezően előírt önértékelési rendszer ellen. Nem tudnak azonosulni a BECS (belső önértékelési csoport) által elvégezendő feladatokkal – nincs rá se idejük, se energiájuk.

„Ez az eljárás a kollégák közreműködésére számító besúgórendszert kíván felépíteni. Etikátlan és szakmailag is elfogadhatatlan, hogy egymás bírálatára köteleznek bennünket. Sokéves együttműködésen alapuló, akár baráti, akár kollegiális kapcsolatokat kívánnak ezzel tönkretenni, a kollektívákat megosztani” - írták.

Felhívták a figyelmet, hogy a szülői kérdőívek 80%-a olyan kérdéseket tartalmaz, melyekben a szülő nem kompetens – ez a tanárok által kitöltendő kérdőívekről is elmondható.

Nem kívánnak együttműködni olyan rendszerrel, amelynek nem fontos a gyermek - írták. „A mi a diplománkkal arra esküdtünk fel, hogy a 3-6 éves korosztályt az egyéni képességeikhez képest, életkoruknak megfelelően fejlesszük. Sajnos erre lassan már nincs időnk! A mi munkánk állandó odafigyelést, felkészülést igényel, és nem az indikátorok száma és megfeleltetése fogja meghatározni a gyakorlati tevékenységünket" – írták.

„A minősítés a vezető dolga. Egy jól működő minőségbiztosítási rendszer soha nem lehet központilag előírt, s ezáltal hatékony sem. A minőségbiztosítás az intézmény dolga, saját szempontrendszer, specifikusság alapján. Önök újra megkérdőjelezik az intézményvezető kompetenciáját. Megkérdőjelezik az elhivatott kollégák több évtizedes szakmai munkáját. Olyan pluszmunkát kívánnak, melyre jó érzésű ember, ha nyugodtan akar aludni, csak NEM-et mondhat. Mert Ők, MI vagyunk azok, akik vásárra visszük a bőrünket. Azok a hétköznapi óvodapedagógusok, akikről Önök a legtöbb esetben elfelejtik, hogy mi is pedagógusok vagyunk” - áll a nyilatkozatban.

A PÖCS után itt a Mindennapos Éneklés Bizottsága