Bárki gondolhatná, hogy ugyan mi köze van a a nigériai fiatalok szexuális nevelésének a mexikói szárazsághoz, de a konferencián résztvevő kétszáz szakember együttesen releváns választ adhat a kérdésre. Többek között szóba kerül, hogy hasonló esélyeik vannak-e a tehetséges hallgatóknak a magyar oktatási rendszerben és egy amerikai buddhista egyetemen.
A World Council for Curriculum and Instruction (WCCI) nemzetközi szervezet éves világkonferenciáját 2010 után másodszor tartják Magyarországon. A péntekig tartó rendezvényt magyar részről a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) és a Pécsi Tudományegyetem szervezi. Az NKE az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a rendezvény célja, hogy fórumot teremtsen a közneveléssel foglalkozó tudományos párbeszédnek, hogy több szempontból, holisztikus módon vizsgálják a világ történéseit, a társadalmi, gazdasági és környezeti folyamatokat.
A résztvevők olyan kérdéseket is megvitatnak, hogy hasonló esélyeik vannak-e a tehetséges hallgatóknak a magyar oktatási rendszerben és egy amerikai buddhista egyetemen, és mi az kapcsolat a nigériai fiatalok szexuális nevelése és a mexikói szárazság között.
A konferencia fővédnökségét Réthelyi Miklós, az UNESCO magyar bizottságának elnöke és Bencze Lóránt, a Miniszterelnökség mellett működő Magyar Nyelvstratégiai Intézet igazgatója vállalta. Magyar részről a vezérszónok Csermely Péter, a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke, míg a közösség nemzetközi vezérszónoka a spanyol Civilizációk Szövetségének társelnöke, az UNESCO volt főigazgatója, Federico Mayor lesz.
A rendezvény előadásait három helyszínen tartják: a Flamenco Konferencia Hotelben, az NKE-n, míg a világkonferencia "csúcspontjának" számító ENSZ-szekció a Parlament Felsőházi üléstermében lesz. A program szerint ezt a csütörtöki szekciót Palkovics László, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára nyitja meg, előadást tart Anwarul K. Chowdhury ENSZ-nagykövet, korábbi ENSZ-főtitkárhelyettes is.
A WCCI San Diegó-i székhelyű nemzetközi szervezet 1970-ben alakult, alapvetően nevelési kérdésekre fókuszálva. Az elmúlt 45 évben érdeklődési köre fokozatosan bővült az emberierőforrás-fejlesztés tágabb értelemben vett területeivel, mindvégig hangsúlyozva az olyan alapvető emberi értékek fontosságát, mint a béke és a nemzetközi együttműködés, a kultúrák együttélése és a kultúrák közötti kommunikáció - írta az NKE.
"A szervezők vallják, hogy formális keretek között is lehetséges olyan világpolgárokat nevelni, akik szem előtt tartják egyaránt az emberiség és bolygónk sorsát, kiállnak a demokratikus értékek mellett, továbbá a megfelelő ismeretek és készségek birtokában képesek a felelős döntések meghozatalára a békés jövő érdekében" - írta a közlemény.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|