szerző:
eduline/mti

A nemzeti alaptanterv kiváló, de a kivitelezéssel vannak gondok, például az ismeretanyag átadásának tempója gyorsabb kellene hogy legyen - mondta Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere.

©

Az egészségügyben úgy érdemes gondolkodni, hogy miként lehet biztosítani adott intézményben a megfelelő létszámot, infrastruktúrát és a szükséges pénzügyi forrást; ugyanez vonatkozik az iskolákra is - jelentette ki Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere abban az interjúban, amelyet a Magyar Hírlapnak adott és pénteken jelent meg.

Hozzátette: magyar hagyományokra épülő, korszerű oktatás a cél, amely "felkészíti a fiatalokat a munkaerőpiaci kihívásokra, és életre szóló értéket ad számukra".

A nemzeti alaptantervet kiválónak minősítette, de hozzátette, hogy a kivitelezéssel vannak gondok, például az ismeretanyag átadásának tempója gyorsabb kellene, hogy legyen. Továbbá "hangsúlyozni kell, hogy az alapvető értékek minden esetben meghatározzák a tartalmat" - mutatott rá.

Kijelentette azt is, hogy a pedagógusok véleményét, javaslatait eddig is meghallgatták, és ezután is számítanak rájuk.

Az új miniszter szerint hónapok óta a pedagógusokkal közösen zajlik az új NAT kidolgozása

Azon fognak dolgozni, hogy tovább tudják növelni a pedagógusok anyagi és erkölcsi megbecsülését - mondta Kásler Miklós, az emberi erőforrások új minisztere a sárvári Tinódi Sebestyén Gimnázium és az Öregdiákok Baráti Köre hagyományos érettségi találkozóján, ahol a tárcavezető az Öregdiákok Baráti Köre elnökeként vett részt.