Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az új Nemzeti alaptantervben (NAT) az LMP nem talál valós oktatásirányítási gondolatváltást, ezért úgy gondolja, hogy...
Az új Nemzeti alaptantervben (NAT) az LMP nem talál valós oktatásirányítási gondolatváltást, ezért úgy gondolja, hogy annak bevezetésével egy olyan rendszer jön létre, amelyben sem a diákok, sem a tanárok, sem a szülők nem érzik majd jól magukat – mondta pénteki, budapesti sajtótájékoztatóján Osztolykán Ágnes. Az új NAT-ról szóló összes cikkünket itt találjátok.
Az ellenzéki képviselő - aki hangsúlyozta, hogy az anyag még nem nyilvános, ezért ahhoz informális csatornákon keresztül jutottak hozzá - kitért arra is, hogy a márciusban megismert tervezethez képest nem sok változást látnak az általuk áttanulmányozott iratban. Szavai szerint az anyag első és legfontosabb szereplői továbbra is a "rend, a fegyelem és az iskolaőrök".
Osztolykán Ágnes hangsúlyozta, hogy a NAT-ban "iszonyatos mennyiségű" a tartalmi szabályozás, ami – véleménye szerint – nem biztosítja annak feltételeit, hogy a tanulás valóban élvezhetővé váljon. Hozzátette, hogy azok a technikák, amelyekkel az internetet napi szinten használó generációt tanítani kellene, csak említés szintjén szerepelnek az anyagban. Egyúttal megjegyezte, hogy a NAT továbbra sem fókuszál megfelelő módon arra, hogy hogyan kell magabiztos tudást adni a diákoknak.
Szerinte a Nemzeti alaptanterv még mindig nem helyezi középpontba az esélyegyenlőség megteremtését. Elmondása szerint ha abban minimumkövetelményeket határoznának meg, azzal csökkenteni lehetne a különböző iskolák közötti különbségeket. A maximumkövetelmények meghatározásával viszont azt fogják elérni, hogy a tanárok rohanva tanítanak majd, hogy leadhassák az anyagot, miközben a diákok csak felszínes tudást szereznek majd az iskolában - vélekedett, és úgy értékelte, hogy a NAT-ban továbbra is a "régi poroszos gondolkodás érvényesül, a magolás, a biflázás".