szerző:
MTI

Az új Nemzeti alaptantervben (NAT) az LMP nem talál valós oktatásirányítási gondolatváltást, ezért úgy gondolja, hogy...

Sem a diákok, sem a tanárok, sem a szülők nem érzik majd magukat jól?
©

Az új Nemzeti alaptantervben (NAT) az LMP nem talál valós oktatásirányítási gondolatváltást, ezért úgy gondolja, hogy annak bevezetésével egy olyan rendszer jön létre, amelyben sem a diákok, sem a tanárok, sem a szülők nem érzik majd jól magukat – mondta pénteki, budapesti sajtótájékoztatóján Osztolykán Ágnes. Az új NAT-ról szóló összes cikkünket itt találjátok.

Az ellenzéki képviselő - aki hangsúlyozta, hogy az anyag még nem nyilvános, ezért ahhoz informális csatornákon keresztül jutottak hozzá - kitért arra is, hogy a márciusban megismert tervezethez képest nem sok változást látnak az általuk áttanulmányozott iratban. Szavai szerint az anyag első és legfontosabb szereplői továbbra is a "rend, a fegyelem és az iskolaőrök".

Osztolykán Ágnes hangsúlyozta, hogy a NAT-ban "iszonyatos mennyiségű" a tartalmi szabályozás, ami – véleménye szerint – nem biztosítja annak feltételeit, hogy a tanulás valóban élvezhetővé váljon. Hozzátette, hogy azok a technikák, amelyekkel az internetet napi szinten használó generációt tanítani kellene, csak említés szintjén szerepelnek az anyagban. Egyúttal megjegyezte, hogy a NAT továbbra sem fókuszál megfelelő módon arra, hogy hogyan kell magabiztos tudást adni a diákoknak.

Szerinte a Nemzeti alaptanterv még mindig nem helyezi középpontba az esélyegyenlőség megteremtését. Elmondása szerint ha abban minimumkövetelményeket határoznának meg, azzal csökkenteni lehetne a különböző iskolák közötti különbségeket. A maximumkövetelmények meghatározásával viszont azt fogják elérni, hogy a tanárok rohanva tanítanak majd, hogy leadhassák az anyagot, miközben a diákok csak felszínes tudást szereznek majd az iskolában - vélekedett, és úgy értékelte, hogy a NAT-ban továbbra is a "régi poroszos gondolkodás érvényesül, a magolás, a biflázás".