szerző:
Eduline

A gyerekek nem várhatnak, amíg a tudósok elbabrálgatnak a legjobb NAT kidolgozásával - írja a hvg.hu-n megjelent véleménycikkében Gyarmathy Éva pszichológus.

Már hivatalos szinten is elismert, hogy a jelenlegi magyar oktatás ártalmas a gyerekek számára. Az illetékes miniszteri biztos asszony is megerősítette, amit már évekkel ezelőtt jeleztek a pedagógusok, és minthogy nem hallgattak rájuk, még utcára is mentek. Oktatáskutatók és egy egész civil platform, több mint félszáz szervezet együttese, évek óta küzd a jövőt romboló oktatás megállításáért. Úgy tűnhet, nem hiába, hiszen végre észrevették a problémát ott is, ahol létrehozták - olvasható a szakember hvg.hu-n megjelent írásában.

Tehát jön a változtatás. Vagy mégsem. Kiderült, hogy először is alapítani fognak egy kutatóintézetet a probléma megoldására. Majd kutatni fognak, hogy mi a probléma és annak megoldása. Igen, ez szuper, de közben mi lesz a gyerekekkel, akiket nap mint nap az ártalmas oktatásba kényszerít a rendszer? Ezt ugyanis minden kutatás nélkül is megállapíthattuk.

Hoffman Rózsa oktatásirányítói ámokfutása milyen kutatási eredményeken alapult? A Klik és a 2012-es rossz NAT létrehozása helyett még lett volna értelme kutatóintézetet alapítani. Az oktatás megújítására küldött EU milliárdokat elherdálta a rendszer, és most, amikor nemzetünk elbutítását és a gyerekeinkre kényszerített napi szenvedést kellene megállítani, akkor akarunk kutatgatni? Nincs mire várni, a meglévő tudásból azonnal kell változtatni.

A teljes cikket a hvg.hu-n olvashatjátok el.

Az iskolák egy része leragadt a múlt században - megszólalt Csépe Valéria

Iskoláink egy része leragadt a múlt században, ezért az oktatás tartalmának és a módszereinek is meg kell újulniuk - mondta a Magyar Időknek az új alaptantervet megalapozó fejlesztési projekt vezetője. Csépe Valéria a napilap hétfői számában közölt interjúban arról is beszélt, hogy kevesebb tényanyagra, több képesség- és készségfejlesztésre lesz szüksége a jövő diákjának - jelentette ki, hozzátéve, hogy a megoldást a jelenségalapú oktatásban látja.