szerző:
Eduline

Nem kínál alternatívát a kormány által beharangozott társadalmi egyeztetés az iskolaszerkezet átalakításáról - írja közleményben a Civil Közoktatási Platform.

"A Civil Közoktatási Platform támogatja, hogy kezdődjék el a hazai iskolarendszer mára elavulttá vált struktúrájának reformja. Olyan új iskolaszerkezetre van szüksége az országnak, amely a mostaninál sokkal magasabb szinten képes szolgálni az oktatással szembeni, a 21. századra lényeges mértékben megváltozott igények kielégítését" - áll a szervezet közleményében.

Azt írják, a jó döntés "elemi feltétele, hogy világosan álljon előttünk, hogy milyen alternatívákkal érdemes számolunk. A kormány 2017. március elején tett bejelentése azonban határozattan megadta, hogy az oktatáspolitikai irányítás mit javasol, és most ezen elképzeléssel összefüggésben kívánja megszervezni a társadalmi vitát".

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a kormány terve, hogy a nyolc évfolyammal működő általános iskola elé szerveződjön egy egyéves átmeneti, az óvodából az iskolai oktatásba vezető nevelési szakasz.

A Civil Közoktatási Platform - írják - azt a módot, ahogyan a kormány által beharangozott társadalmi vita most elkezdődik, alkalmatlannak tartja arra, hogy az iskolastruktúra kérdésében megfelelő módon támogassa egy jó döntés megszületését.

"A kormány egyetlen javaslatot, a saját elképzelését kívánja vitára bocsátani. Szó sincs változatokról, azok felmerülésének lehetőségéről. Szó sincs arról, hogy széles körű szakmai-tudományos előkészítésben lennének kidolgozhatók az érdemi alternatívák. Félő, hogy ismét a most már hét éve ugyanazon formában, antidemokratikusan szervezett „társadalmi egyeztetés” keretei között nyilváníthatunk majd véleményt, nyilván egymással szemben kijátszható, sokféle dicséretet, kritikát és javaslatot felvonultatva".

A szervezet azt javasolja, hogy az iskolastruktúra kérdésében kezdődjön "érdemi szakmai, szakmapolitikai döntés-előkészítési folyamat".