szerző:
Eduline

Több fejlett ország mellett Magyarország oktatási rendszere küzd a rossz iskolákban rekedt, szegény gyerekek problémájával.

Hatalmas problémát jelent az oktatás számára is az úgynevezett regionális szegénység. Bizonyos területeken annyira hiányoznak a munkalehetőségek és az infrastruktúra, hogy az ott élőknek egyszerűen nincs esélyük kitörni. Hiába járnak iskolába és dolgoznak ugyanúgy az ilyen területek lakói, mint mindenki más, a kevés pénz és a rossz oktatás miatt továbbra is a társadalom perifériáján rekednek.

Az USA is küzd ezzel a problémával, ott viszont évtizedek óta követik egymást a megoldási kísérletek. A legújabb kutatások szerint a kulcs egyértelműen az integráció. A szegénységben rekedt gyerekek és a bukásra ítélt iskolák megmenthetőek, ha a szegényebb és gazdagabb családok gyerekei ugyanott tanulnak. Ez csökkenti a szegregációt és a társadalom illetve az oktatási rendszer ketté szakadását.

Magyarországon még egyszerűbb lenne megvalósítani az integrációt mint az USÁban, mivel kisebb a terület és a népesség inkább gazdasági mint etnikai alapon szegregálódik. Több hazai szakértő is jelezte, hogy ez lenne a helyes irány. Már csak annyi kellene, hogy a kormány számos szakértők nélkül tervezett oktatási reformja mellé ez is felkerüljön.

Magyar gyermekotthonokban tanít programozást a Google

A Google és a Technológiai Oktatásért Alapítvány közös programja gyermekotthonokban indít informatikai képzéseket. A Technológiai Oktatásért Alapítványt a Skool program kapcsány ismerhetjük, mely lányokat segített megismertetni a programozással. Tavasszal és ősszel a Google 87 millió forintos támogatásával induló Kódklub program gyermekotthonokban indít képzéseket.