Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
„Az északi országban a túlzó központosítással szemben a helyi tantervek fejlesztésére, a rendszeres ellenőrzések...
„Az északi országban a túlzó központosítással szemben a helyi tantervek fejlesztésére, a rendszeres ellenőrzések helyett pedig a bizalom erősítésére helyezik a hangsúlyt. Ennek alapján felmerül a kérdés, hogy vajon az erősen központosított tantervi szabályozás és a tanfelügyelet itthon ténylegesen jobb oktatáshoz vezetnek-e, javítják-e a gyerekek teljesítményét?” - mondta Pokorni Zoltán volt oktatási miniszter, a parlament oktatási bizottságának fideszes elnöke A finn példa című könyv keddi bemutatóján. A kiadvány - amelyet a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó jelentetett meg - a kiemelkedő eredményű finn oktatási rendszer működését mutatja be.
Itthon az új Nemzeti alaptanterv alapján készült kerettanterveket az idén, felmenő rendszerben vezették be az első, ötödik és kilencedik évfolyamon. A tantervbe új tantárgyak is bekerültek, az iskolák az órakeret tíz százalékával gazdálkodhatnak szabadon: a kerettantervekről itt olvashattok részletesen. Öt év alatt minden pedagógus munkáját ellenőrzik a tanfelügyelők. Erről és a tanárokat érintő többi változásról itt találjátok összefoglalónkat.
A volt oktatási miniszter hozzátette: "a standardizálás, a rendszeres központi értékelés helyett a bizalom, a megbecsülés, a kreativitás és az együttműködés támogatása biztosítja a minőségi oktatást." Pokorni szerint nincs egy az egyben alkalmazható finn oktatási recept, de a leírt tapasztalatok segíthetnek a hazai rendszerben lévő problémák azonosításához, a tévutak elkerüléséhez.