Közoktatás Palotás Zsuzsanna

"A gyerekek képtelenek 45 percen át ülni és figyelni”

Elolvasom

Már több pedagógus használ innovatív módszereket az elsősök fejlesztésére, ezek azonban szinte teljesen kiszorulnak a tanórákról. Egy friss kutatás arra is rávilágított, hogy éppen azok a tanítók kerülnek mentálisan nehezebb helyzetbe, akik bátran újítanak – mert az elvárásrendszerrel mennek szembe.

Közoktatás Palotás Zsuzsanna

„Maga nagyon buta” – megrázó vallomás a versenyistálló-iskolákról

Elolvasom

Balogh Sára hat éven át tartó gimnáziumi élményeit idézi fel egy elit középiskolából, ahol a teljesítmény ára gyakran a félelem, a szorongás és a megszégyenítés volt. A cikk megrázó pontossággal mutatja be, mit tesz egy gyerekközösséggel a folyamatos megfelelési kényszer, és miért lenne fontos újragondolni a „versenyistálló” típusú iskolák módszereit.

Közoktatás Székács Linda

Így sikerültek az emelt szintű érettségik az ország öt legjobb középiskolájában

Elolvasom

A középiskolai felvételi során a jelentkezési listátok összeállításakor szempont lehet az is, hogy milyenek lettek a kompetenciamérések, a középszintű érettségik és az emelt szintű érettségik eredményei. Szerencsére ezeket nem kell iskolánként összekeresgetni, a HVG 2026-os középiskolai rangsorában szerepelnek a 100 legjobb gimnázium leírásaiban.

Közoktatás Palotás Zsuzsanna

A kampányidőszakban újra előkerülnek az évek óta halogatott iskolafelújítások

Elolvasom

A kedden megjelent Magyar Közlöny hosszú listát közölt iskolai, óvodai és bölcsődei beruházásokról – többnyire konkrét határidők nélkül. A felsorolásban több olyan intézmény is szerepel, amely évek óta sürgős felújításra vár. Kecskeméten egy általános iskolában már egyszer meg is kezdődtek a munkálatok, amelyeket később „átütemeztek."

Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Elolvasom

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.

1 2 3 4 5 6 7
1170