A jövőben 10 százalékkal kevesebb költségvetési támogatást kaphatnak.
Szerdán megszavazta a parlament, hogy a jövőben kevesebb pénzt kapjanak azok az általános iskolák, ahol az előírtnál kevesebb hátrányos helyzetű diák tanul - számolt be róla a Telex.
Ahogy arról korábban az Eduline-on is beszámoltunk, a Semjén Zsolt által benyújtott törvényjavaslat "az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program Pluszban, valamint Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervében foglalt feltételek teljesítésével", vagyis a hátrányos helyzetű tanulók oktatási eredményeinek javítása és a kompetenciafejlesztés növelésével indokolja ennek szükségességét, ami 10 százalékkal csökkentené az adott évi költségvetési támogatásának összegét azokban az iskolákban, ahol a hátrányos helyzetű tanulók aránya
- több mint 20 százalékponttal alacsonyabb, mint a törvény hatálybalépésének évében, valamint az azt követő évben indult tanév elején meghatározott átlagos arány azon településen, ahol az általános iskola működik,
- több mint 15 százalékponttal alacsonyabb, mint a törvény hatálybalépését követő második évben indult tanév, valamint az azt követő tanévek elején meghatározott átlagos arány azon településen, ahol az általános iskola működik.
Az elfogadott törvényben az is szerepel, hogy amennyiben az érintett intézmények fenntartója átszervezésről dönt, nyomon kell követnie, hogy az átszervezés után biztosított-e a hátrányos helyzetű tanulók egyenletes aránya és a sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának folyamatossága.
Az, hogy az elfogadott törvény mégis hogyan javítja a hátrányos helyzetű gyerekek helyzetét, egyelőre nem derült ki, és arra sincs utalás a szövegben, hogy a bizonyos intézményektől elvont összegeket más, például hátrányos helyzetű településeken működő iskolák kapnák meg.