szerző:
Eduline/MTI
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Mivel a koronavírus-járvány miatt 2020-ban az iskolák szinte egész évben részlegesen zárva voltak, így a diákok 20 százaléka nem szerezte meg az alapvető olvasási ismereteket - fejezte ki az aggodalmát az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO).

Az olvasási nehézségekkel küzdő gyermekek száma tavaly 100 millióval 584 millióra ugrott, több mint 20 százalékos volt a növekedés, és semmivé lettek az elmúlt két évtized alatt ezen a téren elért eredmények

- áll a párizsi székhelyű ENSZ-szervezet részletes jelentésében, amely "nemzedéki katasztrófát" emleget. A jelentés készítői kifejtették: ha ez az - általános iskola alsó tagozatában évente elsajátított olvasási képességet és alapvető ismereteket mérő - mutató nem stabil, az hosszú távra visszavetheti a tanulók iskolai előrehaladását.

Az UNESCO attól is tart, hogy a válság évtizedes zavart okozhat, ezért felzárkóztatási tanórákat és stratégiákat magában foglaló "kivételes erőfeszítéseket" sürget. "Az oktatásnak elsődleges szerepet kell játszania az egészségügyi válság elleni intézkedésekben és az újraindítási tervekben" - közölte az AFP francia hírügynökséggel Audrey Azouley, az UNESCO főigazgatója.

A járvány miatt jelenleg mintegy harminc országban vannak zárva, illetve 107 országban nyitva az iskolák. Más országok az iskolák részleges vagy feltételes bezárása mellett döntöttek.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!