szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Tizenöt pedagógus fogja megtanulni az Amerikában kidolgozott tanulási eljárás, a Komplex Instrukciós Program (KIP) alapjait és legfontosabb tudnivalóit az egyik nyírteleki iskolában. Kísérleti jelleggel már ebben az iskolai tanévben is alkalmazni fogják az új módszereket, a 2021/2022-es tanévtől kezdve pedig teljesen beépítik a pedagógiai programba.

A szon.-hu számolt be róla, hogy van egy olyan tanulási módszer, amivel a pedagógusok nem tanítanak, hanem szerveznek, összehangolnak, segítenek a tanulói csoportoknak megérteni a közös céljaikat, és segítenek megtervezni azt, miképp érjék el ezeket. A pedagógusok nem foglalnak állást a kérdésekben, hanem semlegesek maradnak, és ráirányítja a diákok figyelmét a fontos dolgokra. Idegen szóval a pedagógust ilyenkor facilitátornak nevezik.

Hamarosan a nyírteleki Szent Anna katolikus iskolának is lesz tizenöt facilitátora, ugyanis a képzésben résztvevő pedagógusok elsajátítják az az Amerikában kidolgozott tanulási eljárás, a Komplex Instrukciós Program (KIP) alapjait.

A KIP lényege, hogy a tanulást élményként, nem pedig kényszerként fogják fel, és kiscsoportos foglalkozások keretében éljék meg a diákok. A tanárnak kell mindent előkészítenie, de az egyes csoportok a tagok aktív részvételével, úgymond megtanítják egymásnak a tananyagot. A tanórák 20 százalékát ezzel a módszerrel kell oktatni, és ennek az iskola pedagógiai programjába is be kell épülnie.

Nem a nyírteleki iskola az első, ahol alkalmazni fogják ezt a tanulási módszert - ők a kiválasztott négy intézmény egyike. A budapesti Losonci Téri Általános Iskolában pedig már néhány éve bevezették a programot. Az akkor még ugyancsak nehézségekkel küzdő intézményben azóta százszázalékos a továbbtanulási arány és a lemorzsolódás is csökkent. Nyírteleken ugyanezt szeretnék elérni.

Az Oktatási Hivatal küzd az egyetemi lemorzsolódás ellen: programot indítottak

A lemorzsolódás alapvetően az első két félévben jellemző a felsőoktatásban - derült ki a friss adatokból. Ennek aránya pedig magas, átlagosan 30 százalékos, ezért az Oktatási Hivatal egy kiemelt, országos programot indított amellyel csökkentenék a felsőoktatást elhagyók számát.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.