Nyilvánossá tette az Oktatási Hivatal a tavaly májusban végzett kompetenciamérés eredményeit. A szövegértési- és matematikai tesztet a 6., 8. és 10. évfolyamokkal végezték.
A 2016-os országos kompetenciamérés eredményei szerint a diákok matematikai képességei a 6. osztálytól a 8-ig jelentős mértékben fejlődnek, majd ezután a 10. évfolyamig kevésbé.
A matematikával szemben a szövegértési képességek egyenletesebb változást mutatnak a 6. és a 10. évfolyam között.
A hivatalos infografikából kiderül, hogy bár nagy mértékben nem változtak az emúlt évek során az eredmények, 2015 és 2016 között azért matematikából minden évfolyamon kisebb mértékben visszaestek. Szövegértés terén sincs különösebb változás, itt azonban 2015 és 2016 között enyhe javulás érzékelhető.
A kompetenciamérést minden évben a 6., 8. és 9. évfolyamos diákok írják meg. Két fő területre, a matematikai készségekre, és a szövegértésre koncentrál. A feladatlapok a gyakorlatban hasznosított tudást mérik az évfolyamok tanulóinál. A felmérésben 4308 iskola 242 394 tanulója vett részt.
Mi a különbség a PISA-teszt és a kompetenciamérés között? Először is előbbit 3 évente végzik el, míg utóbbira minden év tavaszán sor kerül. A PISA-tesztet reprezentív mintán végzik, míg a kompetenciamérést minden diáknak kötelező elvégeznie. A két mérés hasonló képességeket igyekszik felmérni, ezek a munkaerőpiaci boldogulás szempontjából legfontosabb matematiaki és szövegértési készségek.