Kósa Lajos szerint az oktatás átalakításának egy lényeges eleme csak most jön

4

Az ATV-ben volt vendég Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője, aki elmondta, az oktatási rendszer átalakítása még mindig tart. Szerinte nincs olyan rendszer, ami mindenkinek jó, ebben pedig a szakszervezeti elnök is egyetértett vele. De csak ebben.

Forrás: Youtube

Kósa szerint soha nem látott mértékben emelkedik a pedagógusok bére, amit a Klik létrehozása előzött meg, de a reform utolsó része még csak ezután jön.

hirdetés
hirdetés

A frakcióvezető az integrált oktatást tette felelőssé azért, mert szerinte zárványok jönnek létre az oktatásban, ami konzerválja a társadalmi különbségeket. Ezeket változtatnák meg a következőkben, az eddig szerinte dogmaként kezelt integrált oktatás átalakítása a következő nagy lépés. Bár az némileg érthetetlen, hogy miért az integrált oktatást hibáztatja a szegregáció kialakulásáért.

Az oktatás átlagát nézve jelenleg az eredmény nem jó – ismerte el, de szerinte a „zárványok, szegregátumok” húzzák le a tanulók eredményét például a PISA-teszteken.

Mendrey László, a PDSZ elnöke az Esti Start című műsorban úgy reagált a frakcióvezető szavaira, hogy Kósa egy másik univerzumban él, mivel amiket mondott, azokat cáfolja minden kutatás, és az a 13 ezer aláíró, akik támogatják a Herman nyílt levelét.

Mendrey szerint önellentmondásba került Kósa az integrált oktatás kérdésében is. Az elnök szerint ezt az átalakítást most kéne abbahagyni, mert még van visszaút.

A teljes beszélgetés itt nézhető meg:

Hozzászólások (4)

logonezsu

Anna117 szeretnék veled privát oldalon beszélni! SOS!

Kiss Tiborné Katika

Lehet, hogy érdemes lenne átgondolni az Aronson által kidolgozott integrációt. http://www.konyvjelzomagazin.hu/hir/izgultam-amikor-kis-stabunk-becsongetett-hozza--al-ghaoui-hesna-a-vilaghiru-elliot-aronson-otthonab

Anna117

Létezik olyan is, hogy rossz integráció! Ha az integrálandó gyerekek lehúzzák a többieket, mert csak őket kell fegyelmezni, órai munka helyett! Valami középutat kellene megtalálni, mert valahol Kósa úrnak is igaza van. Ha egy osztályban több az "integrálandó" mint a normál gyerek, akkor ott nem lesz normális oktatás. Ott sem lesz ahol az integrálandó gyerekek minden igyekezete az, hogy nehogy integrálják őket. A zárvány számomra azt jelenti, hogy a sok integrálandó tanulót tanító iskolából, aki tud menekül, aki meg nem tud valami miatt annak nem lesz esélye jobb iskolába bejutni. Ha a felzárkóztatás jellegű oktatást komolyan, jól és előítélet mentesen sikerül létrehozni, akkor az mindenkinek jó lehet. Szerintem nincs joguk elvenni más gyerekek esélyét azoknak akik az integrálandó, de nem integrálódó kategóriába esnek. Remélem senki nem érti félre, amit írtam!

Új hozzászólás



hirdetés

Idén érettségizel?

Iratkozz fel ÉRETTSÉGI-FELVÉTELI HÍRLEVELÜNKRE!

Iratkozz fel e-mail címeddel

vagy

Csatlakozz Facebookkal:

Szeretnék az eduline.hu-tól kereskedelmi célú tájékoztatókat kapni.

Már feliratkoztam »
Bezárás

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X