Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Feleslegesnek tartja az osztályzatokat A. C. Grayling, az új brit magánegyetem vezetője, szerinte az érdemjegyek nem tükrözik a diákok képességeit.
A vitatható színvonalú érettségi vizsgák miatt elvesztette a hitelét az osztályzás, véli Anthony Clifford Grayling, a nemrég alapított New College of the Humanities elnöke. A népszerű filozófus szerint a teszteken gyengébben teljesítők sokszor intelligensebbek és tájékozottabbak, mint színjeles eredményt produkáló társaik – írja a Daily Mail.
A tudós rengeteg kitűnő tanulót felvételiztetett már, állítása szerint azonban ezek a diákok nem feltétlenül voltak okosabbak és tehetségesebbek, mint azok, akik gyengébb osztályzatot szereztek az érettségin. „Emlékszem egy esetre, amikor egy négyesekkel érkező diák sokkal meggyőzőbbnek tűnt, mint az, aki csupa ötöst szerzett az érettségin. Végül mindkettejüket felvettük az egyetemre” – mondja Grayling.
A vizsgarendszert támadó professzor szerint a diákokat speciálisan az érettségi tesztekre készítik fel a középiskolákban ahelyett, hogy megtanítanák őket gondolkodni. „A teljesítménykényszeres diákok szeme előtt sokszor csak az lebeg, hogy megkapják az ötös osztályzatot, miközben elfelejtik, miért is járnak iskolába” – véli a tudós.
A legtöbb elitegyetem csupán a kitűnő érdemjegyekkel érkező diákokat veszi fel, Grayling azonban azoknak is megadná az esélyt saját intézményében, akik ugyan gyengébb osztályzatokat szereztek az érettségin, de a felvételi elbeszélgetésen meggyőzik tehetségükről az oktatókat.