Nem csak szóbeszéd és ismerősök ajánlásai alapján lehet autósiskolát választani, egészen konkrét adatok állnak rendelkezésre az autósiskolák diákjainak bukási arányairól, illetve a többlet gyakorlati órák számáról is - írja a Forbes.
A lap vendégszerzője a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) autósiskolákra vonatkozó statisztikáit használta, a hatóság ugyanis negyedévente publikálja a következő adatokat:
Átlagos képzési óraszám: az átlagos gyakorlati óraszám és az előírt kötelező óraszám aránya százalékosan kifejezve. Pl. 30 kötelező óra esetén a 110% azt jelenti, hogy átlagosan plusz 3 gyakorlati órát vesznek a tanulók az adott iskolában.
Elméleti vizsga sikerességi mutató: a sikeresen levizsgázott és a KRESZ vizsgára jelentkező hallgatók aránya százalékosan kifejezve.
Forgalmi vizsga sikerességi mutató: a sikeresen levizsgázott és a forgalmi vizsgára jelentkező hallgatók aránya százalékosan kifejezve.
Képzési költség: a tanulók által befizetett átlagos tényleges költséget mutatja
A forgalmi vizsga sikerességi mutatója alapján összeállított lista élén a Nyegrán Iván Autósiskola áll, amelyet a Déli Autósiskola, a Bánki Bt., Kovács Miklós e.v., a Kurinszki Autósiskola, a FERR-CAR Autósiskola, a Reflex Autósiskola, valamint a Hegedűs és Társa Bt. követ.
Az elméleti oktatás sikeressége alapján összeállított top 10-es listára a Beke Autósiskola, a Pozsár Autósiskola, a Palotai Autósiskola, a Molnár Autósiskola, a Csillag Autósiskola, a Déli Autósiskola, valamint a Lőrinczy Bt., a Kerepeczki Csaba Autósiskola, a Start Autósiskola, a REFLEX Autósiskola.
Fogynak az oktatók, vidéken különösen súlyos a helyzet. Folyamatosan csökken az autósiskolák száma Magyarországon 2012 óta - írja a hvg.hu. Öt évvel ezelőtt hazánkban 692 olyan vállalkozás működött, melynek fő tevékenysége járművezető-oktatás volt, az idei évre ez a szám 598 darabra csökkent. Ezzel párhuzamosan az oktatók száma is csökkent.