A felvételihez kötelező az ügyfélkapu regisztráció, vagy anélkül is lehet jelentkezni és hitelesíteni a jelentkezést? Újabb olvasói kérdésre válaszolunk.
A jelentkezéshez minden esetben kötelező az ügyfélkapus regisztráció? Nekem nincs, akkor most csináltatnom kell, vagy van más lehetőség is?
Nem kötelező az ügyfélkapus regisztráció. A felvételi felületre, az úgynevezett e-felvételi rendszerbe ügyfélkapus regisztráció nélkül is be lehet jelentkezni, és egyetemeket, főiskolákat megjelölni. Miután megcsináltátok a jelentkezést, és mindent ellenőriztetek, fontos, hogy a jelentkezéseteket hitelesíteni is kell.
Ennek két módja van, egyik az ügyfélkapus regisztrációval történő: az e-felvételi felületén található hitelesítés funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik, erről elektronikus értesítést fogtok kapni.
Idén felvételiztek? Ezeket a feltételeket mindenképp teljesítenetek kell ahhoz, hogy bekerülhessetek a kiválasztott képzésre. Összeszedtük a legfontosabb infókat a minimumpontszámokról, alkalmassági vizsgákról és a pontszámításról.
A másik lehetőség a hitelesítő adatlap, amit bárki kitölthet ügyfélkapus regisztráció nélkül is. Ha nincs ügyfélkapus regisztrációtok, akkor az űrlapok kitöltése, mentése, valamint az adatok ellenőrzése után ki kell nyomtatnotok az e-felvételi rendszeréből a hitelesítő adatlapot. Ez tartalmaz minden olyan adatot, amelyet a kérelemben rögzítettetek, beleértve a feltöltött dokumentumok listáját is. A hitelesítő adatlapot aláírva – ajánlott küldeményként – kell postázni a következő címre: Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190.
Ne feledjétek, az Ügyfélkapu segítségével történő hitelesítés, illetve a hitelesítő adatlap postára adásának határideje: 2019. február 20.
Elindult a felvételi, február 15-ig jelentkezhettek az egyetemek és főiskolák képzéseire. Tanácstalanok vagytok, nem tudjátok, melyik szakon milyen tantárgyakat oktatnak, hol lehet a végzettséggel elhelyezkedni, és jó-e a hangulat a tanszéken?