Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Albrecht Dürer-anekdotát, egy különleges bélyegkollekcióról és egy autós bírságról szóló szöveget is értelmezniük kellett a vizsgázóknak a középszintű angolérettségin. Az Euroexam Nyelvvizsga Központ tanárai szerint a feladattípusok megfelelőek voltak - igaz, volt olyan kérdés, amelynél több választ is el lehet fogadni.
„Középiskolai tudással meg lehetett oldani az idei középszintű feladatsort, körülbelül ugyanolyan nehéz volt, mint a 2010 májusi írásbeli” – mondta Östör Zsuzsa, az Euroexam Nyelvvizsga Központ tanára, aki szerint a feladattípusok és a nehézségi szint is megfelelő volt. „Igaz, néhány feladatírási hibát észrevettünk, az egyik szövegértési kérdés például olyan részletre vonatkozott, amely konkrétan nem szerepelt a szövegben, a diákoknak következtetniük kellett” – tette hozzá.
A nyelvtanár szerint a személyes információk intenetes megosztásának veszélyeiről szóló szövegalkotási feladatban túl hosszú volt az az e-mail, amelyre a vizsgázóknak válaszolniuk kellett. „Az érettségizőknek először értelmezniük kellett ezt a szöveget, és csak utána foghattak hozzá az íráshoz” – magyarázta. A nyelvtani kérdéseknél is volt olyan, amelynél több választ is el lehet fogadni – a kérdés az, hogy a hivatalos javítókulcs mennyire lesz szigorú.
Az Euroexam Nyelvvizsga Központ tanára szerint a középiskolai nyelvoktatástól függ, hogy a diákoknak melyik feladattípus megy könnyen, és melyikkel van komolyabb problémájuk. „Általában az olvasott szöveg értése, a nyelvtan és a fogalmazás megy nekik a legjobban, a legtöbb iskolában ugyanis az órákon sokat olvasnak, fordítanak, és a nyelvtani szabályokra is nagy hangsúlyt fektetnek. A hallott szöveg értésével és a szóbeli kommunikációval általában több problémájuk van. Persze minden attól függ, hogy a nyelvtanár milyen feladatokat adott a tanítványainak, mivel foglalkoztak többet” – mondta Östör Zsuzsa.
Nyelvhelyesség, íráskészség, olvasott és hallott szöveg
Az angol nyelv írásbeli érettségi vizsgája mindkét szinten négy elkülönülő részből áll. Középszinten az írásbeli vizsga időtartama 180 perc: ebből az első rész, az "olvasott szöveg értése" 60 perces, a második rész, a "nyelvhelyesség" feladatsorának megoldására 30 perc áll rendelkezésre. Az ezt követő szünet után a 30 perces "hallott szöveg értése" vizsgaösszetevő következik, végül az "íráskészség" 60 perc időtartamú feladatsora.
Az emelt szintű írásbeli vizsga teljes időtartama 240 perc. A vizsgán a már felsorolt vizsgaösszetevők szerepelnek ugyanabban a sorrendben, a feladatok megoldására fordítható idő azonban sorrendben 70, 50, 30, illetve 90 perc. Az íráskészség vizsgarésznél a feladatok megoldásához az emelt- és középszinten vizsgázók is használhatnak nyomtatott szótárt, a többi vizsgarésznél azonban semmilyen segédeszközt nem vehetnek igénybe.