Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Fizetésük töredékét kapták meg januárban az abádszalóki önkormányzati hivatalok és oktatási intézmények dolgozói. Összesen százhatvan alkalmazott bérének csak a felét tudta kifizetni az önkormányzat – írja az atv.hu
Elfogadhatatlannak tartja a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) a pedagógus-életpályamodell koncepciójában szereplő, tervezett minősítési rendszert. Szerintük a koncepció indokolatlan különbséget tesz az óvodapedagógusok, tanítók és a tanárok között.
Az országosnál egy héttel később kezdődik januárban a tanítás a tiszabői általános iskolában – írta szerdai számában az Új Néplap, amely beszámolt arról is: egy levélben azt tudatták a szerkesztőséggel, hogy a faluban több hivatali és intézményi dolgozó nem kapta meg a január elején esedékes fizetését.
December 10-e helyett 20-án kapták meg állami normatív támogatásukat az egyházi, alapítványi és magániskolák. A legtöbb intézmény összes tartalékát a pedagógusok bérére költötte, a járulékok kifizetésére már nem maradt pénz.
„Már tavasszal, a választások előtt sejtettük, hogy nagyon rossz gazdasági helyzetben van az ország, ezért kínosan ügyeltem arra, hogy semmilyen ígéret ne hagyja el a számat a pedagógusbérekkel kapcsolatban” – mondta Hoffmann Rózsa a TV2 Mokka című műsorában.
Módosítják a tanári bértáblát, öt helyett hat tantárgyból kell majd érettségizni, és tizenhét évre csökkentik a tankötelezettség korhatárát – bemutatta az új közoktatási törvény vitairatát és a pedagógus életpályamodellt az oktatási államtitkárság. Nagy meglepetések nincsenek, a javaslatokat - csakúgy, mint a felsőoktatási törvénytervezet esetében - emailben várja a tárca december 30-ig.
Nemcsak az érettségi szerkezetében, hanem követelményrendszerében is jelentős változásokat tervez az oktatási államtitkár. Hoffmann Rózsa szerint a középiskolás diákoknak rá kell ébredniük, hogy ismét többet kell majd tanulniuk, az új érettségit nem lehet majd „játékos könnyedséggel kirázni az ujjukból”.
Finomítani kellene a tudóstanár kifejezésen, rugalmasabbá kellene tenni az egyetemi kinevezések rendszerét, és az osztatlan képzések visszaállítását is át kellene gondolni Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke szerint, aki november 17-én, a Pedagógus Életpálya Konferencián ismertette véleményét. Figyelmeztette a tanárokat, kíméljék meg magukat az illúzióktól, hiszen aligha elképzelhető, hogy egy agysebész kevesebbet keres, mint egy pedagógus.