Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Előre nem szóltak neki, meglepetésként érte Albert Fruzsina szociológust, hogy az Embert barátjáról. A barátság szociológiája című könyve a magyar nyelv és irodalom érettségi főszereplője lett.
Sok diák arra panaszkodott nekünk, hogy nem volt elég ideje a szövegértési és a szövegalkotási feladatok megoldására. Szerintetek elég volt a 90 perc? Itt a szavazás eredménye:
Az emelt szintű magyarérettségi hivatalos megoldását is közzétette az Oktatási Hivatal, itt találjátok a feladatokat és a javítási-értékelési útmutatót.
"József Attila Fiatal életek indulója és Szabó Lőrinc Szegénynek lenni s fiatalnak című versét, több – igen releváns – szempont alapján vethették össze az érettségizők" - mondta az Eduline által megkérdezett egyetemi oktató.
Nem találták különösebben nehéznek az idei magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi feladatokat az MTI-nek a hétfői vizsga után nyilatkozó diákok és pedagógusok.
Kevés volt az idő a magyarérettségi első részére, voltak, akik nem értek a végére, mert a szövegértési feladatok megoldásával sok idő elment - mondta az Eduline által megkérdezett szaktanárt.
Kevés volt a 90 perc a középszintű magyarérettségi első részére - ebben mind az Eduline által megkérdezett tanárok, mind a diákok egyetértenek. De miért volt kevés másfél óra tíz kérdésre és egy rövid szöveg megírására? Utánajárunk.
A magyarérettségi második részében a két szövegalkotási feladatból egyet kellett választani. Mi történik, ha ezt a választást nem jelöltétek egyértelműen a feladatlapon?
"Tavaly voltak aggasztó jelek, amelyek arra utaltak, hogy a korábbinál kevésbé a kompetenciákat mérő, ismert szerzőkre koncentráló, túlságosan irodalomfókuszú irányba megy el a középszintű feladatsor, márpedig ez nem lenne jó” – mondta az Eduline-nak Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke, aki szerint a kétszintű érettséginek pont az az egyik célja, hogy a kommunikációs készségeket ellenőrizze. Az idei feladatsor pedig ennek a célnak tökéletesen megfelelt.
Az idei emelt szintű magyarérettségin Ady-verset kaptak a vizsgázók műelemzésre, emellett a színházhoz kapcsolódó érdekes jelenségre, a káromkodásra kellett reflektálniuk.
Itt találjátok a középszintű magyarérettségi nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslatát: összehasonlító műelemzés. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap támogatását köszönjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának.
Itt találjátok a középszintű magyarérettségi nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslatát: egy mű elemzése. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap támogatását köszönjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának.
Megvan a középszintű magyarérettségi első, rövid szövegalkotási feladatsorának nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslatát. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap támogatását köszönjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának.